jmosbakk Skrevet Mai 21, 2013 Skrevet Mai 21, 2013 Hei! Har ribbet ned en -92 E34 525i touring, manuell for å bruke motor og kasse i en annen bil. I samme slengen skal jeg bruke servopumpa som står originalt på motoren. Jeg har nå støtet borti noe som gjør at jeg må klø meg godt i hodet og håper noen kan svare på. Tur og retur på pumpa tror jeg skal være greit, men rett meg gjerne. Tur (altså ut fra pumpe til snekke) er den koblinga midt oppå pumpa i bakkant, retur er den største, på venstre side nesten parallelt med tur, men så er det ei kobling til. Denne har mindre diameter enn begge de to andre og sitter på venstre side, foran den jeg mener er retur. Hva er denne til og kan den plugges? Jeg har en banjo som passer med gjengene så er ganske sikker på at den sto der i utgangspunktet. Har ikke noe bilde for hånden og finner egentlig ikke noe på google heller, men håper noen skjønner hva jeg mener likevel.
hao Skrevet Mai 21, 2013 Skrevet Mai 21, 2013 Virkelig ingen ting her som hjelper deg ? http://www.google.no/search?q=e34+power ... 4QT3iYGgBw
jmosbakk Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 Sånn ser pumpa mi ut. Den fremste koblinga der jeg ikke vet hva er til. Den har minst diameter av alle tre og veldig små hull i bolten gjennom banjoen.
tobiastorvik Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Minste er tur, mellomstor er retur og største er ekspansjons. Ser jeg føre meg ja
jmosbakk Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 Ekspansjons? Skal den i koppen eller? ` Hvordan skal "skjemaet" da se ut ettersom jeg har to koblinger på snekke, to på tank og tre på pumpe? Hvor sikker er du på dette? Skal få presset slanger skjønner du så er greit å treffe blink med en gang.
hao Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Du ser koblingene her http://bmwfans.info/parts/catalog/E34/S ... oil_pipes/
jmosbakk Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 På den pumpa du linker til hao så er det kun to koblinger. Eller er jeg helt blind?
PerErik Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Hvis jeg ikke tar feil, så er den pumpa du har med 3 tilkoblinger på til biler med nivåregulering.
jmosbakk Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 Det virker logisk ja. Da kan jeg kanskje blende av fremre tilkobling da?
Bjrnar89 Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Den miste banjoen er til nivåregulering av bakdemperne Det er en tandempumpe til styring og demperene. Du bør ikke blende av denne fordi det blir for høyt trykk og du kan ødelegge pumpa. Det beste er å kjøre den i loop/sirkulasjon.
jmosbakk Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 Aha, der kom det svaret jeg var ute etter. Kan kanskje lage en t-skjøt på returen fra tank til pumpe da eller evt lage en ekstra inngang i tanken. Alternativet blir selvsagt å bytte til pumpe uten den ekstra koblingen.
Garstin Skrevet Mai 24, 2013 Skrevet Mai 24, 2013 Da kan du/han vel bare gjøre slik? eller har jeg misforstått?
jmosbakk Skrevet Mai 24, 2013 Forfatter Skrevet Mai 24, 2013 Tror nok det der skal gå bra ja. Jeg kommer til å prøve det der tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå