BMWBenny Skrevet Mai 21, 2013 Skrevet Mai 21, 2013 Har E30 med S50, den har stått lagret i vinter, og var nede og startet den i april. Bilen startet og gikk som normalt. I mai leier jeg meg prøveskilt og drar ned for og kjøre bilen hjem. Først starter den ikke en gang, men med litt bensin og kondensfjerner fyrer den igjen. Men merker med en gang at det er helt feil gange på notor'n... Napper ut stikket til coilene 1 etter en og lytter til gangen. Finner ut at den har helt lik gange selv om jeg huker ut de 2 bakerste coilene. (mot torpedo) Bytter coiler på de 2 den ikke går på, og kjøper 6 nye plugger. Måler også signal frem i alle coil stikk og dyse stikk. Men fortsatt samme... skrur ut pluggene på de 2 som den ikke går på, og til full forviring er det gnist. Og man ser dysene sprute bensin. Så den får gnist og bensin på alle 6, men går på 4? Det er også god komp. på alle sylindere. Derfor jeg lurer på om dette kan være en slags nødmodus? Noen som har vært borte i noe lignende? Noen kjente ting som kan få S50 til og gå i nødmodus? En diagnose hadde vært tingen, men noe jeg kan prøve først? Legger ved en video av motor'n i gang: https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... 5902832521 Mvh. Bjørn
BMWBenny Skrevet Mai 22, 2013 Forfatter Skrevet Mai 22, 2013 Noen som har hatt s50 i nødmodus da? hvordan har motor'n oppført seg?
Hardtop Skrevet Mai 22, 2013 Skrevet Mai 22, 2013 Fuktighet i plugghettene/coilene forårsaket samme symptomer på min S50. Nødmodus resulterer ikke i at den går på færre sylindre, går bare dårligere. Har du forsøkt å kjøre den et stykke? Hender ting fikser seg selv.
BMWBenny Skrevet Mai 23, 2013 Forfatter Skrevet Mai 23, 2013 hei, takk for svar, er ca 20 min kjøretur hjem ifra låven den lagres på. hjalp ingenting :/ jeg synes det er mystisk at det er de 2 bakerste som ikke henger med, hvor nøyaktig er en komp test? kan pakningen være gåen mellom 5 og 6 uten at det slår ut på en sånn test? Føler egentlig ikke at jeg har noen andre symptomer på gåen pakning heller da, bilen blir ikke varm og forsvant hvertfall ikke vann på den turen hjem...Hmmm :/
BMWBenny Skrevet Mai 24, 2013 Forfatter Skrevet Mai 24, 2013 5 og 6 var kobla om hverandre, er det mulig! latterlig! sjokk at det er de enkle tinga som man sjekker til slutt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå