tobiastorvik Skrevet Mai 22, 2013 Share Skrevet Mai 22, 2013 Hei. Når noen selger en bil og kjøper er informert om alle feil/mangler, har han noen rett til å få tilbakebetalt noe om det dukker opp ting? Vedkommende ble informert om rust på en kanal, og prisen ble justert der etter. Iettertid så mener han att det finnes rust på gulv, vanger forran og noe rundt en karosseri propp. Det ble tatt mange bilder av bilen under før kjøp og rusten var aldri synlig for selger ( bortsett fra kanalen). Hva bør gjøres? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Mai 22, 2013 Share Skrevet Mai 22, 2013 Jeg har vært ute for dette selv da jeg kjøpte e30'n jeg har nå, og mener helt klart at dersom en bil blir solgt og det viser seg at bilen er mye verre enn antatt av både kjøper og selger så bør selger stå for dette. Meget surt og betale for mye for en bil man trodde var i helt annen forfatning enn hva man trodde. Kjøper hadde gjerne ikke kjøpt bilen om han visste om feilene en gang? Man bør føle et visst ansvar ovenfor hva man selger og det blir bare dumt at kjøper må stå for verditapet osv på noe som var der i utgangspunktet når bilen ble solgt. Manglene bør selvfølgelig da avdekkes rimelig kjapt etter kjøp. Nå vet jo ikke jeg om hvordan bilen ble fremstilt som før salg, men klart at om man kjøper en bil til 5000kr og man vet at det er en del som må gjøres og at ting kanskje ikke blir fremstilt så bra stiller jo saken seg annerledes. Det er hvertfall min mening... Hadde jeg solgt en bil der det viste seg at bilen var i annen forfatning enn det jeg i god tro trodde jeg solgte den som, hadde jeg tatt bilen tilbake, evnt hjulpet kjøper med utbedring/kompensasjon. Har man en god tone og sunn fornuft klarer man gjerne og bli enig? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tobiastorvik Skrevet Mai 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2013 Meget godt skrevet Roger. Å bli enige skal ikke være noe problem. Er jo klart att, om bilen viser seg å være værre en det som selger oppga den som så må kompensasjon på plass, det sier seg selv. Men det som er rart er hvor mye rust det pltuselig skulle være da. Da bilen var oppe på bukk så ble hele understelley gått over, og der var ikke noe annen rust en tidligete nevnt kanal. Bilen det gjelder er en bil som ble solgt 4000kr billigere pga att kjøper fant noe uoppdaget rust under kjøp. Ellers så var det en bil med en del små mangler og alt ble fortalt. Men kompensasjon blir det uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå