TommyNgu Skrevet Mai 23, 2013 Share Skrevet Mai 23, 2013 Hei, har en original 520i med M54B20, men har byttet den ut med en M54B25. Altså en motor fra en 525. Har byttet bremser osv. og den er godkjent i vognkortet. Har dokumentasjon på hvor langt 525 motoren har gått, den har gått 165 000km. Er det et problem at jeg har byttet motor? Noen som har lyst til å kjøpe den, mener de mener det er et argument for at jeg skal sette ned prisen, at jeg har byttet motoren. Jeg ser ikke det argumentet fordi den er godkjent og står i vognkortet. Jeg ser jo det som et pluss, fordi den er registrert og forsikret som en 520, men går som en 525. Og hva vil du si prisen på bilen er? Bil: BMW 520i – 2001 Farge: Grå Motor: M54B25 – 192hk – bensin Gir: Manuel 5 speed Km: 165 000km motor / 198 000 km chassi Helt rustfri, svart skinn sportseter, multifunksjonratt, M5 fanger foran og bak, xenon, 19” BBS LM felger (felger koster 27 000kr nye) sommer og vinter dekk, proff sotet rute hele, M5 bremser rundt om og Eisenmann M5 look eksosanlegg. det er ikke parkering sensorer på bilen eller navigasjon. Vet det er vanskelig å prisgi en bil bare gjennom beskrivelse, men hva vil du ca. gi for en slik bil? Bilder av vanskelig å få tak i, bilen er på stor service og skal ned til tectylbehandling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mai 23, 2013 Share Skrevet Mai 23, 2013 Lavere pris i forhold til hva? Blandt 520er er godkjent ombygd et pluss, etter min mening. Blandt originale 525, kan det være et minus. Akkurat som ombygget M3 og M5 bør være billigere enn originale. Ikke at 525 er en M bil, men mange vil kanskje ha det så originalt som mulig. Men hvis du selger den til "520 pris", burde ikke godkjent ombygd til 525 trekke prisen ned. Personlig ville jeg satt prisen midt mellom modellene, eller litt under originale 525. Er det flere ombygde 525er tilsalgs, kan du ta utgangspunkt i dem, sammenligne stand/utstyr/kjørerengde og sette prisen deretter. Så har du variabler som M-pakke, skinn, felger og lykter som ofte trekker litt opp, Evt ned om det mangler. Det var ihvertfall min mening! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vetle.Andreassen Skrevet Mai 23, 2013 Share Skrevet Mai 23, 2013 Hei, har en original 520i med M54B20, men har byttet den ut med en M54B25. Altså en motor fra en 525. Har byttet bremser osv. og den er godkjent i vognkortet. Har dokumentasjon på hvor langt 525 motoren har gått, den har gått 165 000km. Er det et problem at jeg har byttet motor? Noen som har lyst til å kjøpe den, mener de mener det er et argument for at jeg skal sette ned prisen, at jeg har byttet motoren. Jeg ser ikke det argumentet fordi den er godkjent og står i vognkortet. Jeg ser jo det som et pluss, fordi den er registrert og forsikret som en 520, men går som en 525. Og hva vil du si prisen på bilen er?Bil: BMW 520i – 2001 Farge: Grå Motor: M54B25 – 192hk – bensin Gir: Manuel 5 speed Km: 165 000km motor / 198 000 km chassi Helt rustfri, svart skinn sportseter, multifunksjonratt, M5 fanger foran og bak, xenon, 19” BBS LM felger (felger koster 27 000kr nye) sommer og vinter dekk, proff sotet rute hele, M5 bremser rundt om og Eisenmann M5 look eksosanlegg. det er ikke parkering sensorer på bilen eller navigasjon. Vet det er vanskelig å prisgi en bil bare gjennom beskrivelse, men hva vil du ca. gi for en slik bil? Bilder av vanskelig å få tak i, bilen er på stor service og skal ned til tectylbehandling. da tar du gjennomsnitts pris på 525 da , cirka pris tenker du deg ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyNgu Skrevet Mai 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 23, 2013 Takk for tipsene! Problemet er jo at det er 2 525 manuell på Finn pr. dags dato, men 525 ligger rundt 100 000kr pluss minus. Jeg tenkte meg rundt 120 000-130 000kr, med tanke på at km stand, utstyr, stand (rustfri og ingen skader) og felger med så og si helt nye dekk (kjørt 1mnd) og koster 27 000kr nye. Så og si alle 525/528 som ligger på Finn, AutoDB, osv. Jeg vet det er mye penger for en bil som er 2001 og ombygd, men med ettertanke på hvordan bilen er, så syns jeg det er fornuftig, i mine øyne, for all del, jeg innrømmer selv det er mye penger. Det som er, jeg ser på manuell på en slik bil er et pluss, men som sagt, automatkasse er dyrere og mer behagelig. Men (!) i en bil med nesten 200hk, så foretrekker jeg en manuellkasse som du kan dra ut gira på og kjenne draget. Morsommere kort sagt, og manuelle på disse bilene er så sjeldne, derfor jeg tenkte meg denne prisen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian V Skrevet Mai 23, 2013 Share Skrevet Mai 23, 2013 Takk for tipsene! Problemet er jo at det er 2 525 manuell på Finn pr. dags dato, men 525 ligger rundt 100 000kr pluss minus. Jeg tenkte meg rundt 120 000-130 000kr, med tanke på at km stand, utstyr, stand (rustfri og ingen skader) og felger med så og si helt nye dekk (kjørt 1mnd) og koster 27 000kr nye. Så og si alle 525/528 som ligger på Finn, AutoDB, osv. Jeg vet det er mye penger for en bil som er 2001 og ombygd, men med ettertanke på hvordan bilen er, så syns jeg det er fornuftig, i mine øyne, for all del, jeg innrømmer selv det er mye penger. Det som er, jeg ser på manuell på en slik bil er et pluss, men som sagt, automatkasse er dyrere og mer behagelig. Men (!) i en bil med nesten 200hk, så foretrekker jeg en manuellkasse som du kan dra ut gira på og kjenne draget. Morsommere kort sagt, og manuelle på disse bilene er så sjeldne, derfor jeg tenkte meg denne prisen Tror ikke dine prisforventninger er realistiske. Tror et sted mellom 70' og 90' kan være realistisk, kanskje lavere også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vetle.Andreassen Skrevet Mai 23, 2013 Share Skrevet Mai 23, 2013 Takk for tipsene! Problemet er jo at det er 2 525 manuell på Finn pr. dags dato, men 525 ligger rundt 100 000kr pluss minus. Jeg tenkte meg rundt 120 000-130 000kr, med tanke på at km stand, utstyr, stand (rustfri og ingen skader) og felger med så og si helt nye dekk (kjørt 1mnd) og koster 27 000kr nye. Så og si alle 525/528 som ligger på Finn, AutoDB, osv. Jeg vet det er mye penger for en bil som er 2001 og ombygd, men med ettertanke på hvordan bilen er, så syns jeg det er fornuftig, i mine øyne, for all del, jeg innrømmer selv det er mye penger. Det som er, jeg ser på manuell på en slik bil er et pluss, men som sagt, automatkasse er dyrere og mer behagelig. Men (!) i en bil med nesten 200hk, så foretrekker jeg en manuellkasse som du kan dra ut gira på og kjenne draget. Morsommere kort sagt, og manuelle på disse bilene er så sjeldne, derfor jeg tenkte meg denne prisen bmw er generelt dyrt i utgangspunktet har du noen bilder? høres ganske fet ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mai 23, 2013 Share Skrevet Mai 23, 2013 BIlen er uansett ikke verdt mer enn det noen til enhver tid er villig til å betale for den. Legg bilen ut på nettet til den prisen du føler den er verdt (selv om det er en drømmepris), og se hva som skjer. Om ingen tar kontakt med deg er det bare å senke prisen til bilen er solgt. Om bilen er godkjent og du fremstår som en ryddig og tillitsfull person bør det ikke være noe problem at bilen ikke har original motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TommyNgu Skrevet Mai 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 24, 2013 Allerede solgt, en kompis av meg spredte ryktet at jeg skulle selge den, så var det en som kontaktet meg. Fikk 105 000kr for bilen uten BBS felgene. Bare orginal 17'' felger på den. Er fornøyd med det, har hatt bilen i 2 år og tapte ikke noe særlig på bilen selv om jeg har gjort mye med den. Men ellers takk for hjelpen! Setter pris på responsen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian V Skrevet Mai 25, 2013 Share Skrevet Mai 25, 2013 Grattis med god pris! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå