Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

veldig merkelig skrapelyd ja :(

Ja, sku gjerne gjort det. men motoren dør ut om jeg ikke holder litt på gassen.. og er helt sikker på at lyden kommer fra under innsuget, men god ide! :) jobber som elektriker, så sånt verktøy har jeg god tilgang til

Skrevet

ligg på rundt 1500 - 2000 omdreininger, vil være lurt å være to på denne jobben.. metoden brukes for å finne feil på rådelager, veivlager, ventiltettninger..

Skrevet

Gode nyheter! Lyden kommer ikke fra motor, men girkassa.. mellom motor og girkasse :) det dekselet, vi tok ut boltene til startern og dro og røska i den og det kom presis sammr skrapelyd.. og hvorfor den går utrolih dårlig på tomgang, kan det være pga hjernen er for en 523??

Skrevet

Oppdatering; er "flywheel" som er ganske skeivt, står å vingler veldig når motoren er igang og lager en forferdelig skrapelyd..

Noen som vet noe om hvorfor bilen går dårlig på tomgang?

Skrevet

Hjernen bør byttes eller programmeres om til 2.8 da 2.5 og 2.8 har forskjellige dyser + forskjellige maps laget etter størrelse på dysene + motor størrelse.

Skrevet
Hjernen bør byttes eller programmeres om til 2.8 da 2.5 og 2.8 har forskjellige dyser + forskjellige maps laget etter størrelse på dysene + motor størrelse.

2, 5 og 2, 8 med enkel vanos, har samme dyser, samme luftmassemåler, samme innsug, samme eksosmanifolder. Det meste er likt...

Kan fint kjøre med 23 hjerne. Men software er sikkert litt annerledes enn 28..

sent by me, with Tapatalk 2

Skrevet

M52b28 leveres med 0280150440 pink top dyser 225.8cc 21.5 LB

smhyymise8ye353pxsrp.jpg

M52b25 leveres med 0280150415 green top dyser 190cc 18.1 LB samme som m52b20,m50b25 osv

http://www.fuelinjector.citymaker.com/c ... 611410.htm

Hvis du ser på det som står på den realoem siden, så er dette nødt til å være en feil hos dem når det gjelder e39, samme feilen er ikke gjort på 328 e36 i tabellen deres.

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... showeur=on

Dette er også diskutert før f.eks her http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?p=1190715

Skrevet

Stemmer stemmer, så må jeg bytte dyser da eller? :)

Og har noen en Idee om hva den skrapelyden kan være? akk bytta "flywheel" og starter.. men har fortsatt ikke troa på at skrapelyden er vekke når jeg skal starte opp seinere idag.. kan det være for lite olje på automatkassa? burde jeg prøve å sette bilen i drive når den lyden kommer i park? for å se om lyden eventuelt forsvinner

TRENGER HJELP folkens!

Skrevet

Å jada!! Nesten montert alt sammen igjen og jeg skal feste konverteren til svinghjulet, skal dra hjulet rundt og må bruke endel krefter for å få det til. Etter nesten 1 runde kommer det en vakker skrapelyd.. svinghjulet som går i automatkassa ellernoe? Virkelig dritt lei nå.

Skrevet
M52b28 leveres med 0280150440 pink top dyser 225.8cc 21.5 LB

[ Bilde ]

M52b25 leveres med 0280150415 green top dyser 190cc 18.1 LB samme som m52b20,m50b25 osv

http://www.fuelinjector.citymaker.com/c ... 611410.htm

Hvis du ser på det som står på den realoem siden, så er dette nødt til å være en feil hos dem når det gjelder e39, samme feilen er ikke gjort på 328 e36 i tabellen deres.

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do? ... showeur=on

Dette er også diskutert før f.eks her viewtopic.php?p=1190715

Da må det være feil der ja, der jeg har sett.

Men luftmassemåler og resten på innsugsiden er likt...

Så om det er forskjell på dysene, må den omprogrammeres.

sent by me, with Tapatalk 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...