Gå til innhold

M50 snikturbo - Hvilke stempler?


KHaugland
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har en M50B25 jeg har bygget turbo på. Kjørte først med orginale stempler, men dette holdt ikke veldig lenge.

Driver nå å bygger en ny motor å da har jeg fått med meg at noen bytter til vanos-stempler. Har nå prøvd dette men syntes stempelet kommer så utrolig langt ned i sylinderen.

Noen som har hatt noe erfaring med dette før? Evt hva kompresjonsforholdet blir? Ser så mye forskjellig meninger og dette.

Takk for svar.

k9l7651souqwfloxda88.jpg

Sånn ser det ut når stempelet er på topp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går fra 10:1 i kompresjon til 6,8:1 ca. Du mister jo 5 mm høyde.

Væskemål sylindervolum på TDC og forbrenningkammer + toppakning og beregn kompresjonsforhold. Mange kjører også dobble innsugskammer for å få litt mer toppdrag / mindre bunndrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det trenger ikke bli for lite. bare å kjøre på med nok ladetrykk.

med 6.8:1 kan du jo prøve deg på 2.5 + bar ladetrykk uten at sylindertrykket blir for høyt og tenningsbanken dreper motoren.

men hør på oddis og mål for å være sikker. du trenger ikke lavere enn dette.

Porsche 911 turbo har orginalt 7.0:1 i komp til sammenligning.

høyt ladetrykk og lav komp er bedre enn høy komp og lavt ladetrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...