KHaugland Skrevet Mai 24, 2013 Share Skrevet Mai 24, 2013 Hei. Jeg har en M50B25 jeg har bygget turbo på. Kjørte først med orginale stempler, men dette holdt ikke veldig lenge. Driver nå å bygger en ny motor å da har jeg fått med meg at noen bytter til vanos-stempler. Har nå prøvd dette men syntes stempelet kommer så utrolig langt ned i sylinderen. Noen som har hatt noe erfaring med dette før? Evt hva kompresjonsforholdet blir? Ser så mye forskjellig meninger og dette. Takk for svar. Sånn ser det ut når stempelet er på topp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Mai 25, 2013 Share Skrevet Mai 25, 2013 Du går fra 10:1 i kompresjon til 6,8:1 ca. Du mister jo 5 mm høyde. Væskemål sylindervolum på TDC og forbrenningkammer + toppakning og beregn kompresjonsforhold. Mange kjører også dobble innsugskammer for å få litt mer toppdrag / mindre bunndrag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KHaugland Skrevet Mai 25, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2013 Har dobble innsugskammer Har vel kommet fram til det at jeg skaffer orginal stempler og heller dreier ned 1mm. Blir for lite med den kompresjonen der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lierbimmer Skrevet Mai 28, 2013 Share Skrevet Mai 28, 2013 Det trenger ikke bli for lite. bare å kjøre på med nok ladetrykk. med 6.8:1 kan du jo prøve deg på 2.5 + bar ladetrykk uten at sylindertrykket blir for høyt og tenningsbanken dreper motoren. men hør på oddis og mål for å være sikker. du trenger ikke lavere enn dette. Porsche 911 turbo har orginalt 7.0:1 i komp til sammenligning. høyt ladetrykk og lav komp er bedre enn høy komp og lavt ladetrykk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå