Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei. har nettop kjøpt meg førstebilen. dette er ein 1998 mod 728ia. km. stand er 208 tusen..

har kjørt bilen ein 4-5 mil etter eg fekk den, men idag når eg skulle starte den gjekk den på tomgang i 2-3 sekunder før det kom i displayet på speedometrer at eg måtte stoppe motoren fordi eg ikkje hadde oljetrykk. hva kan dette komme av? er det gåen olje pumpe eller kan vere ein sensor som er gåen? og hvordan kan jeg finne ut dette?

på forhand takk for svar! :)

Skrevet

det kan være sensor. slitt veiv/lager. nesten igjenting olje igjen på motoren. maxtrykkventil som står åpen konstant. kan desverre ikke snake om erfaringer med denne type motor.

jeg ville nok sjekket oljetrykket med oljetrykksmåler

Skrevet

okay, takk så mykje for svar! da skal eg prøve og etterfylle litt olje :) forrigie eigar sa han hadde bytta olje for ikkje så lenge sia, så kan vere at han ikkje har fylt på nok...

Skrevet

da har du enten dårlig oljepumpe eller dårlig oljetrykksbryter. har du dårlig oljetrykk så vil motoren din tikke voldsomt vil jeg tro. men uansett må du finne ut hva dette er før du kjører videre. kan fort bli veldig dyrt det her.

Skrevet
har no fylt på 1L med olje, men forsvinner ikkje... er vell heller ikkje bra og kjøre med dette?

hva me å peile oljen først? hehe ;) så ser du fort om det er nok olje der

Skrevet

Har peila oljen, så er greit med olje... Men fant det ut, ringa forrige eigar og då sa han at vis du trykka på antispinnen så kom detta på, er vell noko tull med lednings greiene... For høyrte ingen tikking eller nokon form for banking eller ulydar.. Men godt de ikkje var pumpa;) hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...