Jump to content

E36 koker på tomgang

Molo1993
 Share

Recommended Posts

Hei. Bilen min, en e36 m43b16 koker på tomgang, under kjøring klarer jeg å holde temperaturen litt over dritstemp merket på instrumentet. Hva kan dette være? Mistenker viskosen men har ikke hatt mulighet til og sjekke det enda.

Noen som har noen tips til hva det være? :)

Kan hende, forsøker og lufte systemet nå. Men nivået vil ikke ned.. kan fort hende det fremdeles er litt godt med temperatur der.

Noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan "flushe" kjølesystemet?

når motoren er kald åpne lyfteskruen på radiatoren å la motoren gå på tomgang da skal motoren dra kjølevæke inn selv og slippe ut lufta.. fyll på kjølevæske til måle på ekspansjonstanken er nådd :)

jajaja XD nei kjør radiator-rens i systemet følg anvisningen på pakken, tapp av kjølevesken kjør et par ganger me rent vann gjennom systemet før du fyller på ny frostveske. slik ville jeg ha gjort det.

tror hvis du løsner på en av di nederste slangene som går fra motoren til radiatoren så har du en vei vanne kan renne ut fra, så bruker du bare hageslangen til å kjøre vann gjennom systemet,

jeg har ikke gjort akkorat dette før så jeg er litt usikker, men etter det jeg leser på nette så er dette en mulighet. men jeg er usikker, er egentli bare å prøve seg fram ^^

Testet med et sammenrullet blad istad, klarte og stoppe viften relativt lett. Så mistenker da at den er gåen, funnet og bestilt på koed så da håper jeg problemet løser seg :)

Skal teste den rensen og, siden bilen har omtrent stått stille siden oktober ifjor.

Takk for svar :D