Jump to content

ikke kald luft fra ac på e46.

turtell76
 Share

Recommended Posts

Har en 2002 bmw e46 320d. Kommer ikke nå kald luft fra ac og det kommer en ulyd fra anlegget som øker i takt med turtal når acen er koblet til, er gass på anlegget men om det er nok vet jeg ikke. Noen som har nå tips ?

Holder også en knapp på for lite gass. Kan komme ulyder når det er for lite/tomt for gass. Sjekk strammehjul også.

Sjekk også for lekkasjer. Jeg måtte bytte AC-radiator pga lekkasje. Dette kan sees med UV-lys hvis det ble fylt sporingsvæske sist gang det ble fylt.

Be også om å få sjekket at det er korrekt mengde olje på anlegget. Jeg hadde et svare strev med å få ac til å kjøle .... alt så tilsynelatende ok ut... Hadde service på anlegget med påfyll og bytte av pakkninger uten at det hjalp. Først når verkstedet sjekket olja så løste problemet seg.

Høres ut som defekt kompressor etter hva du forklarer. Ulyd med ac innkobla kan ikkje være så mykje annet enn kompressor siden reima går konstant uansett. Å viss anlegget er tomt for gass så skal ikkje kompressoren koble inn.

Høres ut som defekt kompressor etter hva du forklarer. Ulyd med ac innkobla kan ikkje være så mykje annet enn kompressor siden reima går konstant uansett. Å viss anlegget er tomt for gass så skal ikkje kompressoren koble inn.

Min kompressor lagde ulyd pga manglende olje... en slags murring.

Her er linker til trådene om mitt AC problem:

Dette var starten på problemsøkingen:

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=162285&hilit=AC+kj%C3%B8ler+ikke+e39

Og her er tråden når jeg endelig fant feilen:

http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=197706&hilit=+lite+olje+i

Som jeg konkluderer med der så skal du ikke høre at AC kompressor starter... det gjorde jeg og årsaken var lite olje. Problemet er at ikke alle serviceverksteder har testbenk som kan måle oljemengden i systemet. Men dette er en essensiell detalj, for det er viktig at det er akkurat riktig mengde olje... for lite olje og for mye olje vil gi akkurat samme resultat.... ikke-fungerende AC.