Gå til innhold

2000 BMW 320d E46 motor M47D20 mistet kraft


gew@netcom.no
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg kjørte på motorveien i ca 90-100 og det ble oppover bakke ville ikke motor gå med mere enn ca 3000 omdr. Ikke giret den ned heller, og bruke tiptronic gjorde ikke noe forskjell. Når jeg kom på toppen av bakken og det flatet ut økte turtallet til normalt igjen. Men en dag hengte gassen seg opp da jeg kom opp på flata, det hjalp ikke at jeg slapp gasspedalen, så jeg måtte bremse og kjøre inn til siden, da roet turtallet seg. Da gassen hengte seg bråket det veldig av motoren og det kom en røyksky. Etter det kjørte jeg normalt hjem men merket at det var vesentlig mindre kraft, og motoren reagerer sent på gasspådrag. Ofte kommer det masse hvit røyk når jeg starter den kald etter dette (en annen gang før også), men røyken kommer bare i noen sekunder. Nå er den så sen på gassen at jeg må gasse på litt før jeg trenger kreftene, og den girer ikke like villig nå som motoren er dauere, emn det henger sikkert sammen. Er det noen som kan tenke seg hva som har gått galt og hva bør jeg gjøre? Er det noe jeg kan sjekke uten verksted for å finne ut om det er turbo eller annet som er gåent? Takknemlig for svar for jeg har nettopp kjøpt bilen og den har blitt et mareritt etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aller først ville jeg tatt en diagnose...

Det er vel flere ting som kan gi deg lignende symptomer, så en diagnose vil muligens spare deg for noen kroner kontra å begynne delebytte på måfå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...