Gå til innhold

Reserve nøkkel kan ikke kodes på nytt (523, E61)


simonjo84
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte bil med 2 nøkler hvor kun den ene fungerte med fjernkontrollen (2005 mod, 523i, e61). Begge nøkler starter bilen. Har nå byttet batteri i fjernkontrollen da jeg regnet med at det var det som var problemet (forrige eier sa det var dårlig batteri). Prøvde å initialisere den nå reparerte fjernkontrollen ved å følge denne prosedyren:

1. With both keys, get in the car and close all windows and doors.

2. Put working key into the ignition and turn to position 1 (the accessories should turn on)

3. Turn the key back to position 0 and take the key out of the ignition.

4. Using the working key, hold down the unlock button, press the BMW logo (lock button) 3 times, and release the unlock button. Doors should lock and unlock.

5. With the new key, hold down the unlock button and press the BMW logo (lock button) 3 times and let go of the unlock button. Doors should lock and unlock and you're done!!

Problemet er at jeg IKKE får intialiseringen etter punkt 4 (Doors should lock and unlock) med den fungerende nøkkelen. Noen som vet om det er en egen fremgangsmåte på E61?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde akkurat dette på min 2005 X5 og det fungerte fint. Du må få med begge nøklene innen 20 sek eller noe slikt men det virker jo ikke som det er problemet ditt. Slik jeg leser det så funker ikke den "fungerende" nøkkelen din?

Du kan altså låse opp og igjen sentralåsen med den til vanlig men ikke under programeringsprosedyren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en fungerende nøkkel og en som ikke fungerer. Når jeg følger prosedyren får jeg ikke bekreftelse på initialiseringen som jeg skulle forventet (dørene skal låses og åpnes punkt 4). Derfor får jeg ikke kodet den nøkkelen som ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 years later...

Hei, jeg vet dette er en gammel tråd, men jeg har akkurat samme problem med min E60 fra 2004, med rombeformet nøkkel. Nøkkel 1 funker helt som den skal, nøkkel 2 fungerer til å låse opp dørene med nøkkel i låsen, og til å starte bilen, men ikke fjernkontrolldelen.

Når jeg gjør prosedyren med bare nøkkel 1 så får jeg ingen bekreftelse fra sentrallåsen (låse-åpne). 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...