kragz Posted May 28, 2013 Share Posted May 28, 2013 Då he ej gått til innkjøp av en 520i e39 stasjonsvogn. Det er en sort 1998 model med shadowline, 17 m5 felger, takluke, hella angeleyes m/xenon,sportsinteriør i stoff. Fekk den billig (26 000) så ej tenkte det var et greit ombyggings prosjekt. Er ikkje so masse rust på den, bakluka er gåen pga rust så den må jeg ha ny. Proppene i dørken er gåen, må sikkert kappe ut litt å sveise inn nytt. Dette blir et langtidsprosjekt då ej skal bygge den om til 528i og lakkere den opp igjen. Planen er å ta inn en 528i stasjonsvogn fra tyskland med manuell, skinninteriør, cruice kontroll, bonus vist den har mørkt tak trekk og m-tech++++. Planer: Sort grill Skifte pærer i angle eyes til kvite Hella baklamer m-tech fanger framme og bak coilovere fremme omprogramere nivåreg bak nye foringer fremme og bak m50 innsug og omprogramert hjerne fra eirik viste tone ruter 18 eller 19 toms felger m5 eller e38 sportscomfort stoler fremme. En grei eksos. Utført: M-sport luftbelger bak Anlegg Link to comment Share on other sites More sharing options...
kragz Posted May 28, 2013 Author Share Posted May 28, 2013 Inspirasjonsbilde!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris11slett Posted June 6, 2013 Share Posted June 6, 2013 har også akkurat kjøpt meg e39 touring følger me her Link to comment Share on other sites More sharing options...
kragz Posted June 10, 2013 Author Share Posted June 10, 2013 Ene luftbelgen bak tok kvelden. Fant ei nettside i tyskland som solgte m-sport luftbelger til en grei pris. 2 stk med frakt til Norge for 2000 kroner er ikkje ille. Jobben var grei, bare å koble fra batteriet, ta bort dørken i bagasjerom, gjekke opp bil, koble fra luftslanger i toppen av luftbelgen, koble fra hurtigkoblingen (det var det vanskligste). Ta av bakdekkene, løyse en skru på hver side, ta ut belgene og sette inn nye, koble på slanger og klips, og tilslutt koble til batteriet så va bilen kjørbar igjen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kragz Posted June 10, 2013 Author Share Posted June 10, 2013 Noen som har satt inn e38 sportscomfort seter i e39 før? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lasseln Posted June 10, 2013 Share Posted June 10, 2013 Noen som har satt inn e38 sportscomfort seter i e39 før? Også kjent som Konturseter (Kontursitze). Disse stolene er plug n' play i E39. Dog litt jobb med kabeltrekking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Mykland Posted June 15, 2013 Share Posted June 15, 2013 Følger med Link to comment Share on other sites More sharing options...
kragz Posted June 24, 2013 Author Share Posted June 24, 2013 Etter en kjøretur til Tønsberg i helga merket jeg at det var usedvanelig vått på høgre pasasjer side, å så luktet de ikke så godt i bilen dagen etterpå så da bestemte jeg meg for å rive ut gulvteppe, planen er å få kappet ut deler av dørken som er opprustet og sveise inn nytt. Men jeg støtte på et problem, hvordan i alle dager får man koblet løs gasspedalen??? er det bare å rykke den opp fra teppet? Noen i Bærum området som har vinkel sliper å sveise apparat? vist ikke må jeg ta meg en tur til tønsberg i helga på verkstedet til jobben der. En ting jeg har lurt på, hvorfor bruker BMW så elendig patent på proppene..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris11slett Posted June 28, 2013 Share Posted June 28, 2013 Då he ej gått til innkjøp av en 520i e39 stasjonsvogn. Det er en sort 1998 model med shadowline, 17 m5 felger, takluke, hella angeleyes m/xenon,sportsinteriør i stoff. Fekk den billig (26 000) så ej tenkte det var et greit ombyggings prosjekt. Er ikkje so masse rust på den, bakluka er gåen pga rust så den må jeg ha ny. Proppene i dørken er gåen, må sikkert kappe ut litt å sveise inn nytt. Dette blir et langtidsprosjekt då ej skal bygge den om til 528i og lakkere den opp igjen. Planen er å ta inn en 528i stasjonsvogn fra tyskland med manuell, skinninteriør, cruice kontroll, bonus vist den har mørkt tak trekk og m-tech++++. Planer: Sort grill Skifte pærer i angle eyes til kvite Hella baklamer m-tech fanger framme og bak coilovere fremme omprogramere nivåreg bak nye foringer fremme og bak m50 innsug og omprogramert hjerne fra eirik viste tone ruter 18 eller 19 toms felger m5 eller e38 sportscomfort stoler fremme. En grei eksos. Utført: M-sport luftbelger bak Anlegg [ Bilde ] [ Bilde ] [ Bilde ] er det orginal bakfanger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kragz Posted June 28, 2013 Author Share Posted June 28, 2013 jess, orginal fanger bak Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts