Julianv Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Hei! Driver å prøver å få tak i diff til vognen min, da det er litt uling i den jeg har nå. Ifølge realoem passer kun diff fra 330i/ci/iT. Men er det ikke bare å kjøpe en med ca tilsvarende utveksling og bytte flenser? Håper på raskt svar så jeg får fikset dette før europatur.. Mvh Julian Link to comment Share on other sites More sharing options...
SweetBMW Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Selve huset mener jeg skal være likt, men det er andre flenser, lagerer osv inni der. Så det er mye jobb. Schmiedmann har brukt diff. Koster penger da men det er en med garanti osv. http://www.schmiedmann.no/3_serie/E46/r ... tm#1942847 Ellers har koed samme for 4500 pluss frakt og div. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julianv Posted May 29, 2013 Author Share Posted May 29, 2013 Men vis jeg kjøper en 325diff feks og bytter flenser, vil det da passe fysisk på mine aksler? Den linken viste ikke til noe diff desverre (?). Ja koed har men ikke til automat. Da sitter jeg igjen med samme casen (forskjell på flenser). EDIT: Tusen takk for godt svar.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SweetBMW Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 Automat og manuell diff passer omhverandre sist jeg sjekker i hvertfall. Er bare utveksling som er forskjellig. Hvis du går på schmiedmann, så har de manuell diff der de og. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lierbimmer Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 330i og 330d har vel en annen bakstilling enn resten av modellene. tror derfor ikke de passer fra f.eks 325 320 osv Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julianv Posted May 29, 2013 Author Share Posted May 29, 2013 Automat og manuell diff passer omhverandre sist jeg sjekker i hvertfall. Er bare utveksling som er forskjellig.Hvis du går på schmiedmann, så har de manuell diff der de og. Ifølge Realoem har de forskjellige størrelser på akslinger/flenser. Var jaggu ikke lett dette.. Noen som har formening om å kjøre med en diff som har litt rare lyder når jeg passerer 140kmt? Altså hva er faren for at den låser seg vis noe skulle gå gale? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lierbimmer Posted May 29, 2013 Share Posted May 29, 2013 differ til 330 får du billig på ebay. fra 1500kr + moms og frakt. eventuelt finn.no Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julianv Posted May 29, 2013 Author Share Posted May 29, 2013 Fant kun en på ebay, og den sendes ikke til Norge desverre.. :/ Får ta en titt på finn.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lierbimmer Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Fant kun en på ebay, og den sendes ikke til Norge desverre.. :/ Får ta en titt på finn.. ligger vel flere der? http://www.ebay.com/sch/i.html?_trksid=p2050601.m570.l1313.TR0.TRC0&_nkw=e46+330+differential&_sacat=0&_from=R40 du må bruke jetcarrier. da har får du egen postbox i usa. disse videresender billig til norge http://www.jetcarrier.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Julianv Posted May 30, 2013 Author Share Posted May 30, 2013 Se der ja, lå et par stk. Tilogmed en som sender til norge.. Takk for all hjelp! Link to comment Share on other sites More sharing options...
lierbimmer Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Bare hyggelig vil legge til at jeg bruker jetcarrier mye og veldig fornøyd med dem. de toller og gjør alt for deg så ikke noe ekstra tollbehandligsgebyrer osv. kan anbefales husk å sjekke opp delenummer før du kjøper noe som helst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts