Gå til innhold

Svampete bremsepedal

pug106
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Hadde håpet på noen tips siden jeg ikke har skrudd mye BMW. Har en 316 Compact som er bygget om til M3 av et firma som gjør mye slikt. Alle vet vel hvem jeg mener... Denne har ikke vært banekjørt før jeg fikk den så vidt jeg vet men etter en tur på banen i høst ble bremsepedalen svært svampete. Har luftet bremser og skiftet bremseveske flere ganger og den har blitt bedre men ikke helt bra. Skiver og caliptere er fra M3.

Det som slår meg er at abs'en virker som har blitt sløyfet under ombygging siden ene sensoren bak ikke er montert og den andre bare er klippet bort, (kontaktene sitter stripset i gulvet men sensorer borte eller ikke koblet til) foran sitter begge men når den er kjørt i diagnose gir den også feil på v sensor foran. ABS enheten/pumpen sitter der men virker som da varselpæren er fjernet i dashbordet (har ikke tatt ut dette enda) for at feilen ikke skal synes for EU-kontroll og liknende.

Har også mistanke om at bremsesylinderen ikke er M3 men standard 316 men vet ikke om det har noe å si.

Noen som har ide om hva som gjør pedalen svampete? Luft i ABS pumpen eller ødelagt/underdimensjonert bremsesylinder? Åpen for forslag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...