daniieel91 Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Hei! Noen som har erfaringer med at taket ikke vil dra seg opp når man holder inne knappen? Går ut ifra at motoren til taket har ryki. Noen som har tukla med dette før? Alle tips mottas med takk! Bmw 323i cab e46 '00 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AutoMartin Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Gåen sikring? Comfort relè? Prøv også å måle spenning inn til el.motor mens du holder knappen inne, så kan du finne ut om det er den eller noe annet som er feil. Regner også med at det er manuell "nød" sveiv der som kan brukes hvis motor dør. Da kan du også sjekke om luka i hvert fall glir opp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniieel91 Posted May 30, 2013 Author Share Posted May 30, 2013 Da skal jeg sjekke det idag. hvor skal den sveiva sitte isåfall? takker og bukker! Link to comment Share on other sites More sharing options...
AutoMartin Posted May 30, 2013 Share Posted May 30, 2013 Her ser du bilde på hvordan det ser ut i E36, der en egen sekskantnøkkel brukes til å sveive for hånd, hvis motor streiker etc. Nøkkelen(nr.10 på bildet) stikkes inn i senter av drevet som motoren driver, og dette er samlet i samme lille enhet(nr.6). Vet som sagt ikke om det er noe lignende på E46, kanskje noen andre her inne på forumet kan si dette sikkert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniieel91 Posted June 4, 2013 Author Share Posted June 4, 2013 Hei igjen! når har jeg sjekka litt og det er strøm til motorn. når jeg holder inne knappen så "låser den opp" hattehylla men den går ikke opp av seg selv. når jeg hjelper taket gjennom prosedyra så holder jeg inne knappen igjen og hattehylla låses og taket låser seg til frontvinduet. Har lest litt om at det kan være no hydraulikk greier, men DA trenger jeg virkelig hjelp Har en dårlig magefølelse på at dette kan bli veldig dyrt! Alle forslag tas imot med takk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
daniieel91 Posted June 4, 2013 Author Share Posted June 4, 2013 Motorn til taket går rundt når den låser opp/igjen hattehylle og til frontvinduet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts