CptApollo Skrevet Mai 30, 2013 Skrevet Mai 30, 2013 Hei Kan noen forklare hva en "stillmotor" (svensk) gjør?
carburetion Skrevet Mai 30, 2013 Skrevet Mai 30, 2013 Er ikkje ein stillmotor bare ein elektrisk regulerbar motor som går fra A til B og tilbake igjen? Står sånne stillmotorar montert i hus som har varmekabler i gulvet.
a100abt Skrevet Mai 30, 2013 Skrevet Mai 30, 2013 En stillmotor er en motor som ikke bare snurrer rundt. Den kan gå i trinn, eller som nevnt fra A til B. Lyktejustering er vha stillmotor, regulering av spjeld osv.
a100abt Skrevet Mai 31, 2013 Skrevet Mai 31, 2013 Steppmotor blir det kalt på norsk Blir kalt begge deler men ja
CptApollo Skrevet Juni 21, 2013 Forfatter Skrevet Juni 21, 2013 Takk for alle svar. Det viste seg at det verkstedet mente med stillmotor, var egentlig valvetronic-motoren.
Elruts84 Skrevet August 8, 2013 Skrevet August 8, 2013 Jeg hadde nettom min 07 E90/91 inne på Bavaria. Di byttet ställmotor som det står. Det hadde noe med ventiljustering og en 3 kamaksen som står i disse motorene. Veldig spesielt for en som ikke har peiling Elruts
CptApollo Skrevet August 20, 2013 Forfatter Skrevet August 20, 2013 Ja. Jeg hadde min inne i 2 måneder hos BMW i Bodø før de fant ut hva som var i veien med min bil, og fikk fikset den. De byttet ikke bare stillmotoren men også exenteraksel, mellom- og vippearmer, skruer og fjærer. Det ble m.a.o. innmari dyrt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå