oddaz92 Skrevet Juni 1, 2013 Share Skrevet Juni 1, 2013 jeg har s50b30 motor å av den har jeg tenkt å bygge en drifte/powerdrift motor av. motor blir i ett e36 chassi men da er spørsmåle. kompressor eller turbo ? hva er mest holdbart, tidkrevende å bygge, lettest, hva må til. noen sier krompressorn komme litt seint. andre sier d er full effekt med engang. å noen sier turbo å andre presse. hva er + og va er - ? hva annbefaler folke? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juni 1, 2013 Share Skrevet Juni 1, 2013 Ut fra spørsmålene du stiller så forstår jeg at du hadde trengt litt mer basiskunnskap før du tar den avgjørelsen. Les gjennom hele denne grundig, her er turbotrimming fra A til Å - http://www.supramk3.com/turbo.pdf BMW S-motorer er også såpass dyre i alt som heter slitedeler og småting at du er ute på dypt vann om det skulle rase skikkelig, kostnadsmessig. Og skal du lade S-sekser så velg S54. Overlegen de andre motorene for overtrykk, og billigere fordi du må gjøre færre endringer. At kompressorene lader tidlig og sent er jo fordi det er snakk om to forskjellige kompressortyper - skru og sentrifugalkompressor. Hør med Helge Ougland, han kjører E36 M3 S50B30 med Precision 6266 og 640hk på E85 i driftingserien. Ser ut som det funker greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå