Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 1992 E36 320i Coupe har en tendens til å lage en ristelyd som kommer fra undersiden av fronten til bilen, den lager kun lyden på tomgang og det er værre når bilen er varm og har vært kjørt litt hardt en når den er kald. bilen vibrerer også smått på tomgang når dette skjer.

Video av problemet:

Noen med peiling som har noen gode ideer?

Skrevet

høres nesten ut som slitte rådelager, får ikke håpe det er det :P

Ville jo ha vært logisk med problemstillingen din da metall utvider seg i varme ergo større klaring i rådelageret.

Skrevet
  warg skrev:
høres nesten ut som slitte rådelager, får ikke håpe det er det :P

Ville jo ha vært logisk med problemstillingen din da metall utvider seg i varme ergo større klaring i rådelageret.

høres mer ut som det kommer ifra området rett bak motoren, girkasse/aksling var også en kompis med litt peiling som mente det kunne være løs eksos. Leser også at om rådet er slitt ville lyden bli kraftigere når motoren sliter som f.eks med høyt gir i oppoverbakke mens min kun lager denne lyden på tomgang. Håper jeg slipper motorbytte med det første :P skal prøve å slå litt på eksosen så fort jeg får bilen inn i garasjen.

Skrevet

Kan forresten legge til at lyden forsvinner når clutch trykkes inn også, utløserlager kanskje?

Sent from my HTC One using Tapatalk 2

Skrevet

Har akkurat samme lyd selv, kommer fra clutchen/kassa. Forsvinner også når jeg trykker inn clutchen. Mistenker at utløserlageret jeg kjøpte ikke var helt 100%, men har ikke hatt tid til å se på det enda.

Skrevet

Tror ikke dette er rådebank iallfall men er uansett kjipt nokk å må bytte en clutch tenker jeg :P

Skrevet

Grei jobb å bytte clutch eller? Lurer litt på om jeg skal ta den jobben selv i ferien

Skrevet

Stort sett grei jobb ja, noen bolter som kan være knotete å komme til men ellers er det greit. Kan være fordel å være to stk evt ha en jekk eller noe å ta imot kassa med. En del forlengere så du kommer til boltene på toppen av kassa er også en fordel.

Står mye her om hvordan du bytter.

http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... eplace.htm

Størte utfordringen før kassa er nede er egentlig startern som er trang å komme til. Nå spørs det om du har gjenga gods eller gjennomgående bolter med mutter, sistnevnte er verste sort.

Skrevet
  Brian skrev:
Stort sett grei jobb ja, noen bolter som kan være knotete å komme til men ellers er det greit. Kan være fordel å være to stk evt ha en jekk eller noe å ta imot kassa med. En del forlengere så du kommer til boltene på toppen av kassa er også en fordel.

Står mye her om hvordan du bytter.

http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... eplace.htm

Størte utfordringen før kassa er nede er egentlig startern som er trang å komme til. Nå spørs det om du har gjenga gods eller gjennomgående bolter med mutter, sistnevnte er verste sort.

Aldri skrudd noe sånn selv før, men har ett par kompiser som kan skru litt så får håpe dette er en jobb jeg kan få til med litt banning og godvilje :P

Skrevet

Er det noen andre slitedeler som kan være like greit å få unnagjort når man først må av med midtaksel og girkasse?

Skrevet

Sjekk hardyskive. Utenom det er det vel like greit å bytte alt når du er nede med kassa. Utløserlager, clutch, lager ved svinghjul og det som de bytter ved pelican artikkelen. Har du slakk giroverføring så kan det være fort gjort å bytte i samme slengen, samme med olje på kassa.

Skrevet
  Brian skrev:
Sjekk hardyskive. Utenom det er det vel like greit å bytte alt når du er nede med kassa. Utløserlager, clutch, lager ved svinghjul og det som de bytter ved pelican artikkelen. Har du slakk giroverføring så kan det være fort gjort å bytte i samme slengen, samme med olje på kassa.

Tror nok det er en stor sjangse for denne lyden kommer pga en slitt hardykoblingen ja, hører iblandt en klunkelyd idet jeg setter ifra og skifter gir litt brått så får komme meg under og titte litt på den så snart jeg får bilen inn i en garasje eller det slutter og regne :P Har også stor tro på at dette er en grei jobb jeg kan få til selv.

Skrevet

Tror jeg har funnet problemet

Katalysatoren er nok gåen, iallf var det en stor bungel på den og varmeskjoldet var veldig laust sist gang jeg var under bilen for å bytte lambda.

• 2 months later...
Skrevet

Løsningen var rett og slett falskluft til tomgangs regulatoren kombinert me litt løse varmesjold på eksos. Ny slange til TR og slangeklemmer på varme skjold :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...