Gå til innhold

e39 kunne noen med AUX vann pumpe tatt en titt under pansret

bmw_roadkill
 Share

Anbefalte innlegg

ja var det jeg trodde og ,helt til jeg så det bildet her..

mexnttz0od9u8o3p7nj7.jpg

NR 12 og NR 5

der ser du at slangen fra toppen går inni en av de 3 mens AUX er kobla opp mot , radiatorn* på en måte.

enten er bilde feil ,eller så tar jeg feil..

hadde vert fint om neon kunne tatt en kjapp titt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja ikke direkte til radiatorn.. du ser det røret har en tapp til like over NR 14 ,den er kobla direkte til radiatorn. nederste slangen under axp tanken.. så den er på en måte koble til radiatorn og i fram kant av motoren, som er rett over vannpumpa .. .. den aux pumpa skal jo hjelpe vannpumpa og pumpe vann så du får varme i annlegget på lavt turtall..

er e39 det er snakk om. men e34 er kanskje mye likt.. ?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg akkurat kikka under panseret på min E39 (525 tdsa)(04.98) og kan bekrefte at "delefilmen" stemmer med slik slangene er koblet hos meg. Var vanskelig å se hvor slange 12 og 5 ender inne på motoren, men kan evt. utruste meg med et speil og bedre lys om nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja da vil det passe litt dårlig å koble den på returen på varmeanlegget.

så virker som delfilmen er feil.og at AUX pumpa skal få vann fra bakant av toppen.. men er det no vann som flower igjenom toppen før termostaten er åpen i forkant a??

men uansett.. en med e39 m52 motor og AUX pumpa ,hadde sett hva som er riktig på sin bil ,så får vel bare bumpe intil en tar seg bryet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en kjapp kikk på min m52 b20motor,og der er det ikke koblet slik som på den tegningen som jeg kan se.

Slangen som kommer ut av bakkant på toppen (nr12?) går inn nederst på auxpumpa,der det er 2 slanger inn.

Slangen som sitter øverst på auxpumpa (nr5) går inn helt til høyre på topedoveggen sett forfra

Slange nr 10 stemmer med tegningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg sett litt grundigere på slangene på min M51. Slange nr. 5 går fra toppen til nederst på aux-pumpa mens slange 12 går fremover til en T som går videre til ekspansjonstanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...