Jewnas Skrevet Juni 2, 2013 Share Skrevet Juni 2, 2013 Heisann. Jeg og en kompis driver å bygger e30 banebil. Sitter en turbokonvertert m20b25 motor i og etter girkassehavari skal vi nå sette inn 525tds girkasse. Så har et par spørsmål! Hvilket utløserlager kan brukes? Etter det vi har målt (med tommestokk) blir det originale utløserlageret ca 1cm for kort! Hva må gjøres i forhold til mellomaksel? Kan medbringer fra getrag 260 kassa flyttes over til tds kassa? Eller må mellomaksel bygges/sveises om? På forhånd takk, mvh Jonas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Juni 2, 2013 Share Skrevet Juni 2, 2013 utløserlager fra e21 323 om jeg husker rett. må vell bruke mellomaksel med stor hardy, husker ikke helt hvilken som er bolton, (tror e30 m3 og e36 328 kan brukes om jeg husker rett) kan kanskje flytte over medbringer, men anbefales å bruke stor hardy. må vell og bytte lageret inni veiva. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jewnas Skrevet Juni 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2013 Ja har et dumt spørsmål men siden jeg ikke har drevet så altfor mye med motor og girkassen tidligere så får jeg spørre.. Vet og skjønner at lageret på veiva må byttes men hvilket lager må jeg kjøpe? Altså er det til noen spesiell motor eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jewnas Skrevet Juli 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2013 OPP Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Juli 2, 2013 Share Skrevet Juli 2, 2013 Ja har et dumt spørsmål men siden jeg ikke har drevet så altfor mye med motor og girkassen tidligere så får jeg spørre.. Vet og skjønner at lageret på veiva må byttes men hvilket lager må jeg kjøpe? Altså er det til noen spesiell motor eller noe? Eg husker ikke dette i hode, men du har sikkert løs kasse, så bare måler du ytter diam på aksel tappen på tds kassen, utv og bredde er jo identisk med org. er std hylle vare lager dette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå