Chris11slett Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Under kjøring oppdaga eg at temp måler sto på max. Va lite vann på radiator.. fylte etter..men vannet ble bort like fort.. ny radiator? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris11slett Posted June 3, 2013 Author Share Posted June 3, 2013 Å når eg blåste i radiator kom det luft bobler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darqroot Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 har du sjekket etter lekasje ? hadde akkurat samme problem me min, og det endte med skift av Radiator, Termostat, Termostathus og Vannpumpe i slengen for å vær på den sikre siden.. men vis du kan spesifisere litt mer om hva du kan se ? Evt. lekasje eller ikke varme i kupeen? Vann i olje og div.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris11slett Posted June 3, 2013 Author Share Posted June 3, 2013 Lekk fra radiator. Under på venstre side. Prøvde me radiator tett. Funka heller ikke.. e luft i systemet.. men disse motoran har selvlufting.. ska prøve å lufte å se om det funke.. e ny vannpompe. Så den e det ikke. Kossn finn eg ut om termostat e gåen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris11slett Posted June 3, 2013 Author Share Posted June 3, 2013 Vifta funke fint Link to comment Share on other sites More sharing options...
camxer Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Vent, du har lekk på venstre side på radiatoren og lurer på hvorfor motoren blir varm? Er jo bare å undersøke om det er slangen eller radiatoren som lekker der og bytte? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Darqroot Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 da er det vell best å bare skifte radiatoren. Stemmer at det er selvlufting på bilen men allti best å gjøre det selv også. Du kan teste termostaten ved å legge den inn i varmt vann for å se om den åpner seg eller ikke. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris11slett Posted June 3, 2013 Author Share Posted June 3, 2013 Ok. Ska gjøre det i morgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris11slett Posted June 3, 2013 Author Share Posted June 3, 2013 Har lufta no.. kom ikke vann opp termostat hullet. Så den åpner seg ikke. Men temp holdt seg på normal. Etter 5 min gange. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Håvard Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Når vannpumpa mi røyk så ble motoren på rød og kokte over Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts