Gå til innhold

Vurderer nytt understell til min E36 M3

cube
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Sitter å vurderer nytt understell til min E36 M3 93 modell. Da jeg føler den er for soft sånn den er nå.

Felger som står på er orginale E36 M3 felger 7,5" framme og 8,5 bak.

Har vurdert kw coilovers. Er det noe mer jeg trenger/bør bytte samtidig som man går for dette. Er det plug n play eller må man sette på spacer osv?

Hvordan er det med godkjenning av nytt understell?

Nok at det er TUV godkjent og over minimum høyden?

Noen som har erfaringer med kw sine forskjellige "nivåer" kw v2 osv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer om du må ha spacere, men det uansett ofte bare snakk om 5mm. Greit å bytte topplager både foran og bak, og har du ikke byttet dem: "hundebeina" til stabstaget. Tüv-godkjent, over minimumshøyden, samt papirer på hjulstilling og at lys er justert, så er det bare å ta turen til godkjenning.

Skal du hovedsaklig bruke dette på vei, gå for V1. Med unntak av clubsport så er det tilsynelatende samme fjærer på 1-2-3, så det V2 og V3 gir det muligheten til er å tukle med demperne. Vet du hva du vil oppnå, og hva du skal justere for å oppnå det, så kan det være et poeng.. men da hadde du neppe spurt i utgangspunktet. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer jo at man etterhvert skal prøve seg på banekjøring er jo tanken. Så vurderer man muligens tur til Nürburgring for å ta et par runder der. Dette er liksom ikke værdagsbilen blir liksom kjørebilen når man skal kjøre for å ha det gøy :)

Så om det ikke er store prisforskjellen på dette, så tenker at det hadde vært høvelig å kunne justere rebound- og compression damping.

For meg står det mellom V2 og V3. MEN mulig man egentlig ikke har bruk for dette selv om det høres flott ut å kunne justere dette :)

Mulig V2 er den gode middelvei med ikke for mye justeringsmuligheter?

Tanken er i hvertfall at dette skal kunne godkjennes i vognkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...