cube Skrevet Juni 3, 2013 Share Skrevet Juni 3, 2013 Hei, Sitter å vurderer nytt understell til min E36 M3 93 modell. Da jeg føler den er for soft sånn den er nå. Felger som står på er orginale E36 M3 felger 7,5" framme og 8,5 bak. Har vurdert kw coilovers. Er det noe mer jeg trenger/bør bytte samtidig som man går for dette. Er det plug n play eller må man sette på spacer osv? Hvordan er det med godkjenning av nytt understell? Nok at det er TUV godkjent og over minimum høyden? Noen som har erfaringer med kw sine forskjellige "nivåer" kw v2 osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 3, 2013 Share Skrevet Juni 3, 2013 Varierer om du må ha spacere, men det uansett ofte bare snakk om 5mm. Greit å bytte topplager både foran og bak, og har du ikke byttet dem: "hundebeina" til stabstaget. Tüv-godkjent, over minimumshøyden, samt papirer på hjulstilling og at lys er justert, så er det bare å ta turen til godkjenning. Skal du hovedsaklig bruke dette på vei, gå for V1. Med unntak av clubsport så er det tilsynelatende samme fjærer på 1-2-3, så det V2 og V3 gir det muligheten til er å tukle med demperne. Vet du hva du vil oppnå, og hva du skal justere for å oppnå det, så kan det være et poeng.. men da hadde du neppe spurt i utgangspunktet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cube Skrevet Juni 4, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 4, 2013 Vurderer jo at man etterhvert skal prøve seg på banekjøring er jo tanken. Så vurderer man muligens tur til Nürburgring for å ta et par runder der. Dette er liksom ikke værdagsbilen blir liksom kjørebilen når man skal kjøre for å ha det gøy Så om det ikke er store prisforskjellen på dette, så tenker at det hadde vært høvelig å kunne justere rebound- og compression damping. For meg står det mellom V2 og V3. MEN mulig man egentlig ikke har bruk for dette selv om det høres flott ut å kunne justere dette Mulig V2 er den gode middelvei med ikke for mye justeringsmuligheter? Tanken er i hvertfall at dette skal kunne godkjennes i vognkort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 5, 2013 Share Skrevet Juni 5, 2013 Høres flott ut er akkurat det som er greia. Er snakk om endel tusenlapper i forskjell.. Typisk rundt 7 for v1, 11 for v2 og 15 for v3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cube Skrevet Juni 5, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 5, 2013 Snakket med GS og de har jo noen som er hakket billigere som er supersprint. Som nå er eid av KW. Så spørsmålet er om disse kan sammenlignes? Er det KW som lager de eller bare eier de supersprint og supersprint har fått KW navnet på sine? http://www.gsbildeler.no/nettbutikk/vare/172/2279040 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå