BmOle Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Hei, for lenge siden fikk jeg en turbo i en byttehandel... Har aldri sett noe særlig på den, men forrige eier opplyste meg om at den var nesten ikke brukt, og at ene turbinen må byttes. Det ser ut som at den har vært nær en brann, men ikke skada på noe vis. Det er Wastegate på den. Har ikke peiling på turbo, prøvd og søke litt opp men finner ikke hvor den stammer fra. Den heter ATLA, men finner ikke noe på serienummer osv.. den ene turbinen er ødlagt, derfor ønsker jeg og overhale den med nye lager pakninger, og denne turbinen. noen som kan hjelpe ? Beklager, noen bilder er oppned. Demonterte turboen for og vaske den litt.. Denne ser vel brukbar ut ? Denne turbinen er skadet, på høgre side er det knekt av en bit.. Turboen snurrer rundt uten problem, ikke slakk i den. Hvor stammer den fra? Mulig den kommer orginalt på en bil ? Takker for all hjelp Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joachim_M5 Posted June 3, 2013 Share Posted June 3, 2013 Det er en ihi turbo, står på kompressorhuset. En turbo har bare ett turbinhjul, og det er på eksossida, den du har skade på. På kaldsida heter det kompressorhjul. Turbinhjulet er i en bit med akselen, så den turboen der må overhales og balanseres.. Ser ikke poenget, for det kommer til å koste noen kroner. Kjøp en anna turbo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts