oleta Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Hei. Jeg har byttet motor fra 520 til 528 i min e39. Dette gikk uten problemer og bilen starter og går fint. Problemet er imidlertid at jeg må kjøre med hjernen fra 520´ motoren da den ikke starter med hjernen til 528 motoren. (antar det er startsperra som hindrer dette). Har prøvd å bytte chip i nøkkelen og nøkkelleseren (fra donorbil) men dette hjelper ikke. Noen som har tips om hva annet jeg kan prøve? Vet ikke om det har noe å si om man kjører med hjernen fra 520'en heller, noen som har noen formening om dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
D.Toft Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 det skal gå helt fint å kjøre med 520 hjernen, husk å bruke 528 dyser og luft masse måler. du kan evt sende hjernen inn til ews fjerning, så funker 528 hjernen. evt chippe 520 hjernen. men, du har jo hele bilen, må ha ews boksen og da Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogeren Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Hva med bare å tilpasse 528 hjernen til ews' en...? sent by me, with Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
oleta Posted June 4, 2013 Author Share Posted June 4, 2013 Så hvis jeg bytter ews boksen, chippen i nøkkelen + nøkkelleseren så bør den starte med 528´hjernen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogeren Posted June 4, 2013 Share Posted June 4, 2013 Trenger ikke leke med lesespolen... chip, ecu og styreenhet. sent by me, with Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
oleta Posted June 5, 2013 Author Share Posted June 5, 2013 supert, det funka, takk takk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts