Sommervik Skrevet Juni 6, 2013 Share Skrevet Juni 6, 2013 Da jeg monterte angel eyes for et par måneder siden oppdaget jeg en sølvfarget boks i ECUen. Skjønte med en gang at dette var en "beryktet" powerbox... Etter litt om og men har jeg bestemt meg får å fjerne den, da jeg har automatgir. Har noen her på forumet erfaring med montering/demontering av powerbox? Har sett en del på youtube, og det ser ikke ut som om det er en stor operasjon, kom gjerne med tips! Legger ved et par bilder av boksen. Som dere ser er det av merke Hartge, som kanskje ikke er verstingen på markedet? Slenger med youtube-linken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet Juni 7, 2013 Share Skrevet Juni 7, 2013 Er jo en PnP boks.(Plug n'Play), så av med dekselet, følg kabel og koble vekk koblingene fra boksen, og koble på kabelen til railen igjen Easy fix. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn E39 Skrevet Juni 7, 2013 Share Skrevet Juni 7, 2013 Den bokser der koster vel noen kroner, Hartge tar også i noen tilfeller over garanti på motor/drivverk. Jeg ville undersøkt litt nærmere etter når dette ble gjort og om det finnes noen papirer. Jeg ville gjort følgende ved demontering. Åpne panser og la tenning og alle dører være lukket og urørte i minst 2 minutter. Løft av motordeksel og da ser du kabel fra boks til en forgrening som da går til railen. Ta av kabel som hører til motor og sett tilbake i den kontakten som er i rail-røret som nevnt over. Bilen er da original. Boksen er vel ikke helt ulik de jeg har selv også, monterer disse på de bilene som jeg ikke tar med datatuning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sommervik Skrevet Juni 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2013 Den bokser der koster vel noen kroner, Hartge tar også i noen tilfeller over garanti på motor/drivverk. Jeg ville undersøkt litt nærmere etter når dette ble gjort og om det finnes noen papirer. Jeg ville gjort følgende ved demontering. Åpne panser og la tenning og alle dører være lukket og urørte i minst 2 minutter. Løft av motordeksel og da ser du kabel fra boks til en forgrening som da går til railen. Ta av kabel som hører til motor og sett tilbake i den kontakten som er i rail-røret som nevnt over. Bilen er da original. Boksen er vel ikke helt ulik de jeg har selv også, monterer disse på de bilene som jeg ikke tar med datatuning. Takk for svar! Forrige eier viste ikke om boksen, så den har nok vært der noen år. Men jeg skal ta å sjekke om det er garanti (mener å ha lest noe om dette...). Skal bilen være låst eller åpen når jeg gjør dette? Hvor lenge etter demonteringen kan jeg kjøre igjen? Bør jeg koble av batteriet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torbjørn E39 Skrevet Juni 7, 2013 Share Skrevet Juni 7, 2013 Den bokser der koster vel noen kroner, Hartge tar også i noen tilfeller over garanti på motor/drivverk. Jeg ville undersøkt litt nærmere etter når dette ble gjort og om det finnes noen papirer. Jeg ville gjort følgende ved demontering. Åpne panser og la tenning og alle dører være lukket og urørte i minst 2 minutter. Løft av motordeksel og da ser du kabel fra boks til en forgrening som da går til railen. Ta av kabel som hører til motor og sett tilbake i den kontakten som er i rail-røret som nevnt over. Bilen er da original. Boksen er vel ikke helt ulik de jeg har selv også, monterer disse på de bilene som jeg ikke tar med datatuning. Takk for svar! Forrige eier viste ikke om boksen, så den har nok vært der noen år. Men jeg skal ta å sjekke om det er garanti (mener å ha lest noe om dette...). Skal bilen være låst eller åpen når jeg gjør dette? Hvor lenge etter demonteringen kan jeg kjøre igjen? Bør jeg koble av batteriet? Bilen kan være ulåst men nøkkel skal ikke stå i tenning med tenning på. Beste er låse opp bilen, åpne panser, lukk døra, fjern deksel på motor. Vent i 2min, fjern enhet fra bil. Så kan du lukke panser å sette på tenning, vent 1 min før du trykker på startknappen. Skal være orginal og normal etter dette. Men tipper du blir skuffet når du er vant til ekstra hk, du vil merke forskjell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sommervik Skrevet Juni 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2013 Planen var å legge ut bilen for salg, og jeg ser for meg at det er lettere å få solgt den når den er original. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå