johanz Skrevet Juni 6, 2013 Share Skrevet Juni 6, 2013 Noen som vet om en motor fra E39 528 passer rett ned i en E46 328? Eller hva som eventuelt må gjøres for at den skal passe? På kodene på blokka står det: BZ Z 39203, M52 E39 og 1738400 På denne motoren står det også en automatkasse og i min 328 er det manuellkasse, er dette et probem? Og hva må eventuelt gjøres for at jeg skal kunne bruke motoren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juni 6, 2013 Share Skrevet Juni 6, 2013 Er ikke helt sikker, men du må sikkert bytte bunnpannen på nye motoren, mot den du hadde på defekt motor. Og så er det noen flere ledninger til automat, på ledningsnettet til nye motoren. Når jeg hev E46 328ia motor i E36 manuell, var det vel 3 ledninger til overs, om jeg husker riktig. Disse isolerte jeg og lot henge. Er mange år siden, så husker ikke helt. Men siden du har 528 til 328, kan du bare bruke ledningsnettet fra 328en din. (I motorrom altså) Så får noen andre hjelpe deg med resten, og bekrefte/avkrefte det med bunnpannen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå