Yngve Skrevet Juni 9, 2013 Skrevet Juni 9, 2013 Selger en 5trinns Getrag 262 med rettskjerte drev på 1,2,3,4 og dog ringer. Den har langt 1ste gear og 1-1 5te gear. Det er en rå kasse, som mulgjør oppgiringer med fullt pådrag. (tenningskutt). Rette drev gjør og at den toler mere moment en en standard 262. Sjaltemønster er standard e30m3 "dog leg" Minuset med kassen, er at den nylig låste seg i 2dre gear- Så den må opnes og sjaltemekanismen må gjennomgåes. Ellers har den fungert problemfritt, og uten ulyder på noe gear frem til nå. Edit: den er nå løst fra 2dre gear og feil med sjaltemekanisme vil bli utbedret.. (bilder kommer) Drevsatsen aleine koster runt 35000,-ny. Bud over 15000,- Kan ta inbytte i en standard e30m3 kasse. Tlf 91636229 mvh Yngve T
Joakim e30 Skrevet Juni 9, 2013 Skrevet Juni 9, 2013 Selger en 5trinns Getrag 262 med rettskjerte drev på 1,2,3,4 og dog ringer. Den har langt 1ste gear og 1-1 5te gear.Det er en rå kasse, som mulgjør oppgiringer med fullt pådrag. (tenningskutt). Rette drev gjør og at den toler mere moment en en standard 262. Sjaltemønster er standard e30m3 "dog leg" Minuset med kassen, er at den nylig låste seg i 2dre gear- Så den må opnes og sjaltemekanismen må gjennomgåes. Ellers har den fungert problemfritt, og uten ulyder på noe gear frem til nå. Drevsatsen aleine koster runt 35000,-ny. Bud over 15000,- Kan ta inbytte i en standard e30m3 kasse. Tlf 91636229 mvh Yngve T Unskyld at jeg bryter inn her. Men etter som jeg har lært de 5åra jeg har har drivi med bil/utdanna som lastebil mekaniker er det skrå drev som tåler mest moment. Flere tenner i inngrep. Sorry for OT.
Yngve Skrevet Juni 9, 2013 Forfatter Skrevet Juni 9, 2013 Unskyld at jeg bryter inn her. Men etter som jeg har lært de 5åra jeg har har drivi med bil/utdanna som lastebil mekaniker er det skrå drev som tåler mest moment. Flere tenner i inngrep. Sorry for OT. Ja, nå er ikke eg noe ekspert på området-men du må også ta med i betraktning at effekt tapet i rettskjerte tenner er mindre og dermed utvikler mindre varme noe som i seg selv vil gjøre kassen mere mottakelig for langvarig pryl uten å selvdestruere pga varme. Ellers så får du mindre krefter som arbeider langsgående og setter selve opplagring/housing under press. Så ja, en skråstilt tann i seg selv kan nok i teorien oppta mere nm. Men denne kassen toler nok mere med denne rettskjerte ombyggingsatsen.
Joakim e30 Skrevet Juni 9, 2013 Skrevet Juni 9, 2013 Fordelen med rettskårene drev er at det er mindre friksjon og mindre efekttap. men også mindre tenner i inngrep. baklempen med rettskårende drev er at det blåker noe jævlig. Men skråskjærte drev tåler garantert mer moment uansett åssen du vrir og venner på det.
Yngve Skrevet Juni 9, 2013 Forfatter Skrevet Juni 9, 2013 Fordelen med rettskårene drev er at det er mindre friksjon og mindre efekttap. men også mindre tenner i inngrep. baklempen med rettskårende drev er at det blåker noe jævlig. Men skråskjærte drev tåler garantert mer moment uansett åssen du vrir og venner på det. Hehe, ja skråskjerte tenner i seg selv toler mere som du sier. Men en motorsport drevsats med rettskjerte tenner gjør at kassene i sin helet toler mere moment uansett hvordan Du vrir å vender på det Det har som sagt med sidevirkende krefter og varmeutvikling å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå