Gå til innhold

Noen med Erfaringer om supersport black evolution?


Cedrikz
 Share

Anbefalte innlegg

Hei er det noen som har noen erfaringer på dette settet? Har lest litt om dette og det er mye delte meninger, vet dissa var rævva tilbake i tiden men nå som kw har tatt over er de blitt bedre? Skal monteres på en bmw 1-serie e87, sitter idag mtech inderstell på denne som jeg er svært fornøyd med når det kommer til stivhet, men jeg ønsker å få bilen lavere men med samme stivhet, noe jeg håper å oppnå med dette settet, noen med noen råd og tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har det på min E39 og er veldig fornøyd. Hatt da i 3-4 veker no.

Hadde tidlege supersport serien på andre E39en min og var veldig fornøyd med det og. Folk har selvfølgelig forskjellige meininga og erfaringa, men da kan ein ta med ei klypa salt. Kanskje ikkje alle som har prøvd det heller. Men eg hadde ingen problemer med mitt forrige sett.

Med black evolution mister bilen ikkje komforten og er ikkje altfor stiv. Sitte veldig godt på veien.

Det kan hende det er litt stivere enn Mtech understellet ditt da eg ikkje har vert så masse borti det.

Eg synst da er perfekt og akkurat da eg var ute etter. Men da er min meining. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv på Supersport Black Evolution. Var kjempe fornøyd med det på forrige bilen min (E39 Touring), men det settet jeg har nå på min sedan, er jeg ikke helt tilfreds med.

Oppførselen til settet er det ingenting å si på, stivt og fint. Problemet ligger i holdbarheten og justeringspatenten. Har ødelagt 2 av 4 umbrakoskruer, og den ene demperen lager noen ekle lyder, så jeg blir å bytte det ut med H&R Monotube ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har nylig montert et Supersport Black evolution+ sett på en E36 coupe, fikk problemer med at dekket subber borti fjæren på innsiden og har et par forslag til løsning og lurer på om dere har noen ideer på hvordan man kan løse dette på best mulig måte.

Har 8x18" felger med ET40 og 225/40 dekk på.

Alternativ 1; 5mm spacer?

Alternativ 2; montere hjelpefjæren nederst istedenfor øverst?

Alternativ 3; Fjerne hjelpefjæren helt og justere hovedfjæren lenger opp.

I forhold til godkjenning av senkesettet hvordan blir det da i forhold til hjelpefjæren, om jeg kunne fjernet den helt hadde jo det vært det enkleste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett med øyne for godkjenning, så er alternativ 1 eneste løsningen, men det forutsetter TUV papirer på spacere, samt papirer på felger. For dersom du ikke har papirer på felgene og det trengs spacer for å gå klar av fjær vil de neppe godkjenne det, da det er krav til klaring i alle himmelretninger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke planen å gå å få godkjent noe på biltilsynet med det første om ikke man blir stoppet langs veien da, så om man en gang må der så finnes det jo massevis av felger man kan sette på.. ;)

Tror nok det blir alternativ 1 som blir løsningen ja.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...