Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ønsker å kjøpe en motor til E39.

Samme om det er 520 eller 528, men M52 motor med ENKEL vanos..

MÅ være i topp stand! Gjærne med girkasse(automat) uten tip/steptronic.

  • 3 weeks later...
Posted

Har en motor stående, men den trenger noen nye reimhjul, er fra en 98mod 520ia, har ikke girkasse da dessverre. PM om du har noen spørsmål

Posted

Hei.

Jeg har en E39 528 motor fra en 1998 mod. Motoren skal være kjørt 190.000 km og var i bra stand da den ble tatt ut i følge selgeren. Fra utsiden ser den bra ut. Hvis du kan bruke forskjellige ytre deler fra din gamle motor blir den billigere. Du må trolig bruke ledningsnettet fra din gamle motor, siden kassen er uten Steptronic. Bruker du starteren, dynamoen, servopumpen og tennspoler fra din gamle motor, vil den koste 11.000 kr. Da følger luftmassemåleren og 2.8 hjerne med EWS modul og nøkkelchip med og.

Normalt må toppdekselpakning byttes. Og en tar ofte en service med nye plugger og filter når en setter inn en motor. Det anbefales med denne motoren og.

Jeg trodde at alle E39 hadde steptronic som standard. Men jeg har også en aut.kasse fra en 1999 E36 328 cab uten Steptronic. Bilen var bare kjørt i sommerhalvåret og kun kjørt 100.000 km. Motoren som jeg kjøpte sammen med kassen er i topp stand og er montert i en annen bil. Helt klar ren olje olje rant ut av konverteren. Kassen selges for 3.000 kr.

Motoren befinner seg i Stavanger. Motoren kan sendes for kjøpers kostnader med TollpostGlobe over hele landet. Har hatt god rabatt tidligere, men er lenge siden jeg har sendt deler med dem nå. Men det er dessverre ikke billig.

Hilsen Eirik. 92 22 65 44.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...