Testpiloten Skrevet Juni 11, 2013 Share Skrevet Juni 11, 2013 Nå trenger jeg tips i tilfelle jeg har oversett noe "helt dumt" her Har byttet toppakning på min E36 M3 3,2 og nå starter den ikke. Dvs den fyrer en gang før den dør. Fortsetter jeg å kinne på starter er det gnist på pluggen. Har også tatt ut bensinpumpen og den går hele tiden mens jeg kinner. Pluggene er også våte så for nok bensin. Kan jeg ha satt kammene en omdreining feil iforhold til veiva? Eller spiller det ingen rolle? Annet jeg har tenkt på om pluggene er dårlig, men bilen fyrer en gang hver eneste gang jeg prøver å starte men dør alltid ut. Bare sleng ut tips, spiller liten rolle om de er basic eller ikke, jeg vil ut med M3n!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Goodisland Skrevet Juni 11, 2013 Share Skrevet Juni 11, 2013 Symptomene hørest ut som falskluft. Har du sjekket at vakumslangene er hele? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Testpiloten Skrevet Juni 11, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 11, 2013 Høres merkelig ut at den skal stoppe da, bruker vel å jage på tomgang ved falskluft? Virker som dysene ikke åpner men har ikke fått sett på det enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Testpiloten Skrevet Juni 12, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2013 Sjekket dysene nå, de tikker ikke når jeg kjører starter. Kan jeg da gå ut fra at det er veiv sensoren som er gåen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Testpiloten Skrevet Juni 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2013 Byttet batteri pga det var skikkelig dårlig, sjekket veiv og kamsensorer. 500 ohm på veiv 1200 ohm på kamsensorer Målte spenning på dyser men der var det 0 Volt med tenningen på.. Bør jeg da gå ut ifra at det er hjernen som har tatt kvelden? Antageligvis pga jeg kjørte startbooster på det dårlige batteriet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet Juni 19, 2013 Share Skrevet Juni 19, 2013 Du sjekka begge stikka på dysene? Det er ikke jording på det ene stikket før starteren går rundt og hjernen jorder dysa. En av de skal ha 12v med tenning på, men da kan du ikke bruke det andre stikket som jord. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Testpiloten Skrevet Juni 19, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 19, 2013 Sjekka begge stikka ja. Får vel 12v fra hjernen? Så kan vel måle ut fra hjernen for en mer presis diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Testpiloten Skrevet Juni 22, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 22, 2013 Fikk tatt diagnose så kom opp feil med EWS (startsperre) Så nå har jeg sendt hjernen til kimf her på bimmers som fjerner startsperren. Neste gang blir det diagnose med en gang i stedet for å klø hull i hode i garasjen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå