Gå til innhold

Bmw e30 2,5 td (mercedes motor)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har hørdet det er mange som har prøvd å montere en 2,5 d motor fra mercedes. Lurer på om det er no speisielt jeg burde vare obs på før jeg begynner. Og hvordan dere har gjort det med girkasse, mellomaksel og diff.

Takk for svar :)

Skrevet
Aldri hørt om nokon som har gjort dette eg. Er det ikkje lettere å bruke m21(2,4td) istedenfor? Den blei jo levert originalt i e30.

Alt skal prøves :)

Skrevet
Da burde du vel heller prøve å få plass til ein om606 viss du først skal putte mb-diesel i bilen?

Slik som det har seg er at jeg fikk en motor av en kompis, rekke 5eren går så akkurat ned i motorrommet. Har 1cm å gå på mellom oljefilter koppen og bremsekraftsforsterkeren. Har også 1 cm å gå på mellom servohjulet og fronten på bilen. Men det blir da, har begynt å bygge turbo på den, skaffet 2 masse svinghjul osv..

Skrevet

er det da ikke bedre å få tak i gammle r5 ern som er 3L å bygge turbo på,de å er jo helt udødelige,veit fra mb verden så får du en "drøss" mer moment av å grisejustere en 3l femmer en en 2,5 femmer

men såklart har du fått en 2,5d gratis så skjønner jeg jo det

generelt diesel motora til mb,det er jo helt latterlig hvor bra de er,bare går og går og går,å taler mye juling å ventilflyt til og være diesel

kult prosjekt ,ønsker deg lykke til

Skrevet
er det da ikke bedre å få tak i gammle r5 ern som er 3L å bygge turbo på,de å er jo helt udødelige,veit fra mb verden så får du en "drøss" mer moment av å grisejustere en 3l femmer en en 2,5 femmer

men såklart har du fått en 2,5d gratis så skjønner jeg jo det

generelt diesel motora til mb,det er jo helt latterlig hvor bra de er,bare går og går og går,å taler mye juling å ventilflyt til og være diesel

kult prosjekt ,ønsker deg lykke til

Sant nåkk det, har alt klart nå. Fikk sveiset det siste motorfestet idag, så nå sitter motoren som støpt. Måtte lage nye fester i og med at det var 10 cm breier på e30'n enn på mercen. Har nå fått skaffet innsugmanifoild til turbo, eksos er under working progress :) håper dette blir rått. Men noen som har peiling på om bmw mellomakselen passer på mercedes kassa?

Skrevet

hvis jeg ikke husker feil,så passer mb hardykobling på ford granada,

å jeg veit granada mellomakselen passer på 260 kassa til m30,

sentreringstappen i midten blir litt feil,

men selve hulla rundt passer,

dette er da snakk om den store typen hardy til bmw ikke lille

drit kult med mb maskin i bimmer da,håper du får til detta,hehe :-)

Skrevet
hvis jeg ikke husker feil,så passer mb hardykobling på ford granada,

å jeg veit granada mellomakselen passer på 260 kassa til m30,

sentreringstappen i midten blir litt feil,

men selve hulla rundt passer,

dette er da snakk om den store typen hardy til bmw ikke lille

drit kult med mb maskin i bimmer da,håper du får til detta,hehe :-)

Hørest bra ut, har en 520 12v diff som skal på. Og mellomakselen fra denne også da. Men lurer på og skaffe meg en orginal diff til bilen. Er litt spent på radiatoren som jeg har skaffet meg fra en mazda 929 coupe. Mb radiatoren ble for stor. Og må ha den i frem kant. Så jeg må sveise meg noen fester til intercooleren helt i front da :) takk for tipset Stig :D

Skrevet

sorry mack,hadde en ny w123 hardy kobling liggenes på verkste,å den passer deverre IKKE på granada mellomaksel,(jeg som huska feil,hehe)

Skrevet
sorry mack,hadde en ny w123 hardy kobling liggenes på verkste,å den passer deverre IKKE på granada mellomaksel,(jeg som huska feil,hehe)

Hmm, skal nåkk kunne klare å få det til lell. Har ikke sett så mye på det i det siste. Har knekt opphenget på diffen på bruksbilen min. Så det mæ festest å fikses nå først. Men tusen hjertelig takk for tipset Stig og hjelpen så langt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...