Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 520IA 96 model.

Problemet er at når jeg ligger i rundt 100-200 KM/H så ligger speedometeret på rundt 60KM/H kanskje, det vingler litt opp å ned ettersom det passer seg, å noen ganger ligger den helt på null..

ABS sensorene bak begge sider er bytta, men ABS lyser enda(en av sensorene forran).

Men fikk nå vite at jeg hadde noe som het "DSC Speed sensor". Den skal visst se ut som det her:http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=41474188&searchQuery=bmw%20e39

Har ikke peiling på om min e39 har sånn, men kan det være den som er gåen, eller hva kan det være? Rimelig lei det tullet nå, for girkassa er helt på trynet pga at den er sånn. :)

Skrevet

Tror ikke det fantes DSC på 96 modeller, kun ASC

Har du tatt diagnose? Har hørt at E39 kan være følsomme for bruk av uoriginale sensorer. Selv kjøpte jeg et uoriginalt hjullager foran og da fikk jeg feil på abs bremsene i hastigheter under ca 40 km/t. Måtte bytte over abs sensor ringen fra det gamle originale lageret og da virket det....

Skrevet

På E39 min, så er det ikke løse ABSringer, Kan vel stemme at jeg har ASC å ikke DSC..

Fatter faen ikke problemet med min altså, men den var sånn før jeg bytta begge hjullagera å før jeg bytta begge abssensorer.. Den har vært sånn i maaange mnd.. Skjedde helt plutselig en dag..

Skrevet

Ok

Er ikke "løse" ringer. Er tetningen på lager som også er en abs ring. Men det går an å flytte over om man er forsiktig.

Om du ikke allerede har gjort det så bør du ta en diagnose.

Skrevet

Jeg må få tatt diagnose ja, trur jeg skal gjøre det først;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...