[espen] Skrevet Juni 13, 2013 Share Skrevet Juni 13, 2013 Har en e34 med en m50b25 24v har planer om total overhaling av motor og turbokonvertering. tenkte også fått shina opp interiøret og koste på ny lakk da samme farger som den er. har foreløpig ikke bestemt åssen oppsett jeg skal ha på motor og hvilke deler jeg skal bruke, så kom gjerne med råd og anbefalinger. jeg vil hvertfall passere 400 på hjula nå i 1. Omgang Bilen; 91- 518i putta oppi m50b25 med tilhørende girkasse og drivverk, resten av understell fra 535i syns nå selv den er ganske fin sånn den står nå med rondellfelger og noe alpina styling( uten om de gule lyktene da) men er vel smak og behag bilen skal bli 100% så kommer til å legge ned mye tid å penger i detta, skal det gjøres for det gjøres bra!! har en sønn på 2 mnd som tar mye av tiden, men skal prøve å oppdatere så mye og ofte som mulig legger ved 1 bilde jeg har liggende, så blir det påbegynt med demontering i helga! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[espen] Skrevet Juni 13, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2013 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haakjin Skrevet Juni 14, 2013 Share Skrevet Juni 14, 2013 Jeg er spent, følger med her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[espen] Skrevet Juni 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2013 kjøpte meg nytt turbokit i går, skulle fint tåle 500 på hjula, så da blir vel de 400 innenfor rekkevidde? kjøpte likegjerne med et nytt aluinnsug når jeg først var i gang, så da mangla bare dyser og sprut! takker KSR her for levering på under timen!! ble ellers ikke gjort mye i helga, av med radiator og panser, så motor er snart klar for å dras ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[espen] Skrevet Juni 17, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2013 grenrøra blir bytte i morgen, fant fort ut at overliggende turbo fort var bedre, er laga for å passe nedi e30 på m50b25, noen som vet om dette skulle passet greit? Om det liksom er mye forskjell fra e34? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Chris11slett Skrevet Juni 17, 2013 Share Skrevet Juni 17, 2013 rått.. følger me:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[espen] Skrevet Juni 18, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 18, 2013 ikke så altfor mye som er blitt de siste dagene, men motor er klar for å hales ut:) datasprut og dyser er bestilt så regner ikke med at det tar lange tiden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[espen] Skrevet Juni 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2013 noen som kanskje har noe anbefalinger ifh.t girkasse? tenkte litt på kasse fra 525 tds, men er litt usikker på hva jeg skal gjøre med resten..tnker at diffen fort blir spist opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HakkeMohammed Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 rått prosjekt følger med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole525turbo Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 Tøft hvor kommer det alu innsuget fra, fått tak i det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[espen] Skrevet Juni 21, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 21, 2013 det må nok lages på bestilling eller lages sjøl kan høre med KSR ca prisen på det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[espen] Skrevet Juni 23, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 23, 2013 da ble endelig nytt grenrør i boks etter mye frem og tilbake så havnet på et som er tilpassa å gå oppi e30 på m50b25, men er vel bedre plass her så det skulle nok bli gull!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[espen] Skrevet Juni 30, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 30, 2013 motor er ute og klar til å startes på fikk fort se at det ble litt jobb i motorrommet også, skal fjerne plata for batteri så det kommer i bagasje og det blir plass til turbo:) det blir pussa ned og får et nytt strøk med lakk, som nevnt tidligere så er planen å få alt strøkent, så det trengs! datasprut og dyser er bestilt så kommer vel nå til uka:) tenkte lette svinghjulet, men fikk høre det var bedre å bruke det og starter fra m20 motor, så blir enten det eller påkoste et nytt clutchkit som tåler litt mer! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Juni 30, 2013 Share Skrevet Juni 30, 2013 Hm, ser du bor i Lillestrøm, rart jeg ikke har sett deg men tror det her blir gromt jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Don Bimmer Skrevet Juni 30, 2013 Share Skrevet Juni 30, 2013 Lookin' gooooooood! Ser fram til å følge prosjektet ditt videre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå