Gå til innhold

e34 525 turbo prosjekt

[espen]
 Share

Anbefalte innlegg

Har en e34 med en m50b25 24v

har planer om total overhaling av motor og turbokonvertering.

tenkte også fått shina opp interiøret og koste på ny lakk da samme farger som den er.

har foreløpig ikke bestemt åssen oppsett jeg skal ha på motor og hvilke deler jeg skal bruke,

så kom gjerne med råd og anbefalinger.

jeg vil hvertfall passere 400 på hjula nå i 1. Omgang

Bilen;

91- 518i putta oppi m50b25 med tilhørende girkasse og drivverk, resten av understell fra 535i

syns nå selv den er ganske fin sånn den står nå med rondellfelger og noe alpina styling( uten om de gule lyktene da) men er vel smak og behag :P

bilen skal bli 100% så kommer til å legge ned mye tid å penger i detta, skal det gjøres for det gjøres bra!! :D

har en sønn på 2 mnd som tar mye av tiden, men skal prøve å oppdatere så mye og ofte som mulig :)

legger ved 1 bilde jeg har liggende, så blir det påbegynt med demontering i helga! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

8pnk93rojgn33hkvhdnh.jpg

kjøpte meg nytt turbokit i går, skulle fint tåle 500 på hjula, så da blir vel de 400 innenfor rekkevidde? :)

kjøpte likegjerne med et nytt aluinnsug når jeg først var i gang, så da mangla bare dyser og sprut! takker KSR her for levering på under timen!! :D

ble ellers ikke gjort mye i helga, av med radiator og panser, så motor er snart klar for å dras ut!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

motor er ute og klar til å startes på:)

ryw0e7b9lejvnrvfpact.jpg

fikk fort se at det ble litt jobb i motorrommet også, skal fjerne plata for batteri så det kommer i bagasje og det blir plass til turbo:)

det blir pussa ned og får et nytt strøk med lakk, som nevnt tidligere så er planen å få alt strøkent, så det trengs!

zl8vvdn17n9gvtt4tx8j.jpg

datasprut og dyser er bestilt så kommer vel nå til uka:)

tenkte lette svinghjulet, men fikk høre det var bedre å bruke det og starter fra m20 motor, så blir enten det eller påkoste et nytt clutchkit som tåler litt mer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...