Gå til innhold

Ang vrakpant.

knut811
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har fått tilbud om å hente en gammel bil som bare står og står, han som hadde bilen har bare forlatt den og flyttet til utlandet, og bilen kan bare hentes. Men det jeg lurer litt på er om bilen må stå i mitt navn for å få levert den på høggern og få vrakpanten? eller så blir det vel bare ein delebil :)

Mvh Knut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min og jeg var og leverte bilen til mor. Det gikk bra. Vi spurte også om det var lov siden bilen ikke stod på re navn. Vi fikk da svar at vi kan levere hvem bil vi ville. Kunne godt gå inn til naboen og ta hans bil og levere. Men den som leverer bilen må vise legitimasjon. Så får du penger. Om naboen nå melder bilen stjålet så kommer det opp i datasystemet hvem som har levert den. Og han som leverte den vil få et stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig det.

Og om du mangler vognkort eller andre papirer på bil/chassis, så kan du bare dra til Biltilsynet og få de til å skrive ut autosys på bilen, så tar du med det til vraking. De trenger en eller annen form for dokumentasjon fra Biltilsynet at bilen ikke er vraket tidligere eller andre problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...