kar0oline Skrevet Juni 19, 2013 Skrevet Juni 19, 2013 Har nett hatt bmwen min på eu-kontroll (318D 2003 mod) Kom herfra med ett par 2er feil. - Bremserør svekket pga rustangrep, bakre del - Forskjellig bremsekraft mellom hjul på samme aksel (større enn 30 %) foran - Parkbrems for dårlig bremsevirkning, venstre og høyre. Noen som vet hvor mye det sånn ca ligger på å få skiftet bremserør på verksted og om dette er en fæla jobb? evt annbefale ett sted hvor de selger rimelige rør som er ferdigbøyd da vi vurderer å gjøre det selv. Noen av dere som vet hva evt årsaken til at bremsekraften er ulik? og hva dere ville annbefalt oss å gjøre? Parkbremsen har vi prøvd å stramme litt, men dette har ikke vist seg å hjelpe.
Lars89 Skrevet Juni 19, 2013 Skrevet Juni 19, 2013 Bremserør bak er litt jobb. Beregner nok fort 4 timer på verksted. Får ikke ferdignøyde rør, men du kan kjøpe originale i riktig lengde og med ferdige flenser. Da må du bytte helt fra ABS-pumpe og bak. Et verksted vil nok skøyte de midt under bilen. Forskjellig bremsekraft kommer ofte av at bremseklossene sitter fast, evt også caliper. Er bare å demontere, pusse og få på ny smøring. Se om stempelet på caliper går helt inn. Hvis det ikke gjør det må den/de byttes. Husk å også rengjøre glidebolter. Ang. parkbremsen er det en overføring som pleier å ruste fast, evt også justeringsskrue og/eller vaier. Må av med bremseskiver for å se hva som sitter fast. Har du kun strammet inni bilen får du ikke bedre håndbrems. Den justeringa er der kun for å ta opp slakken og å få et "stramt" håndbrekk.
AutoMartin Skrevet Juni 20, 2013 Skrevet Juni 20, 2013 Ang bremserør får du jo kjøpt dem ferdig bøyd, men som det nevnes i innlegget over så må du bytte dem fra Abs pumpa og helt bak. Men hvis dette er en overkommelig jobb så vil det koste ca 800,- ( hos noen forhandlere) for alle 3 rørene du vil trenge. Høres jo overkommelig ut for meg å kunne skifte selv, men har da selv ikke skrudd på disse bilene og snakker kun utifra bildet under:
gullsakar Skrevet Juni 20, 2013 Skrevet Juni 20, 2013 Min e46 var nettopp på eu test å hadde nesten de samme feilene. Jeg byttet skiver og håndbremssko bak selv så tok verksted diverse bremserør bak og to slanger foran. Det kom på 6500 med eu test. Noen deler av rørststemet krever endel demontering.
kar0oline Skrevet Juni 20, 2013 Forfatter Skrevet Juni 20, 2013 Har en onkel som driver med litt hobbymekking, tror dere han kan skifte bremserørene eller tror der det blir for mye jobb? han har mye erfaring i bakhodet og er flink men har ikke skrudd så altfor mye bmw.
Lars89 Skrevet Juni 20, 2013 Skrevet Juni 20, 2013 Har han mye erfaring og har skifta bremserør før bør det gå helt greit. Er trangt så må/bør senke bensintanken for å få lagt opp røra skikkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå