joakimmarkussen Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 har en bmw e46 316i motortype n42. og den lekker olje har skrudd av motor deksler og har funne noen små lekkasjer i noen følere og ventiler eller hva det kalles, men det er for små lekkasjer for det som ligger på bakken under bilen. noen som kjenner til slike problemer på den type motor? har hørt at det er en elendig motor av bmw. takk for nyttige svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
gallay Skrevet Juni 20, 2013 Share Skrevet Juni 20, 2013 har en bmw e46 316i motortype n42.og den lekker olje har skrudd av motor deksler og har funne noen små lekkasjer i noen følere og ventiler eller hva det kalles, men det er for små lekkasjer for det som ligger på bakken under bilen. noen som kjenner til slike problemer på den type motor? har hørt at det er en elendig motor av bmw. takk for nyttige svar Sjekk om veivhusventilen er tett, hadde samme greia på min og. Måte da bytte veivhusventilasjon, for den brukte olje som bare f***. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joakimmarkussen Skrevet Juni 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2013 oki han egentlig ikke peilig på motor men eg får søke litt på youtube og se om eg finner ut hvordan eg skifter den. men den bruker egentlig ikke så mye olje men helt nederst på peile pinnen ser det litt hvit/gul gugge men det er ikke topppakningen som er gåen det er eg sikker på og det er ikke gugge i påfylling lokket.. men takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OrjanBmw Skrevet Juni 21, 2013 Share Skrevet Juni 21, 2013 At du har gugge på peilepinnen (!!) og ikke påfyllingslokket tyder på at det er vann i oljen din. har bilen stått i ro over lengre tid? eller bare brukt til småkjøring? da kan det hende at man får litt fuktighet i oljen, dette fikses med en kjøretur der bilen blir varm og holder seg varm over lang tid slik at vannet fordamper... men hvis du peiler oljen og den er guggete så er sjangsen stor for toppakning eller annen lekkasje inn i motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå