Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har problem med start. Fikk til slutt start etter å ha banket litt i lokket over høyre måleenhet i tanken (passasjer side). Fungerte en ukes tid og så var det stopp igjen, uten at bankingen hjalp igjen.

Ba om pumpe fra BMW verksted, og fikk tillsendt en som skal stå under bilen utenfor tank, tvilte lenge på det men ga meg tilslutt og begynte å skru, riktignok var det en under der men det skjedde ingenting etter å ha byttet den, etter lengre tid med diverse feilsøking bestemte jeg meg for å skru opp tanken der jeg hadde banket tidligere, og der var det jaggu en pumpe til.

Kikket litt på releene men kunne ikke se noe galt. prøvde å bytte om på de 2 blå i boksen foran frontruten der hjernen står.

Er det virkelig meningen at det skal være 2 pumper før høytrykkspumpa på motoren på 3.0d x5? Er en 2004 mod.

Skrevet

På BMW dieselmotorer har en som regel en suge pumpe i hver tankside (høyre venstre) med en hovedpumpe for distribusjon av drivstoffet til motoren. Var jeg deg ville jeg faktisk sjekket dieselfilteret først. Det blir ofte tett etter kalde vintre med voksutskylling av dieselen.

Skrevet

Byttet filtret de første dagene i april så det var veldig rart :/

Slik ser det ut, har hatt oppe begge sider så kan bekrefte.

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=16&fg=15

Pumpe kommer tirsdag/onsdag. De skulle ta den andre i retur, heldigvis, for den kostet like mye den tankpumpen.

Hadde det vært et tett filter skulle jo ikke bilen startet når jeg banket i lokket for tankpumpen? Det ville jo vært en veldig stor tilfeldighet isåfall :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...