DaySleeper Skrevet Juni 21, 2013 Skrevet Juni 21, 2013 Hei. Jeg vil begynne med og si at jeg er en E30 mann og dette er min første E36. Så derfor er jeg helt åpen for tips og hint av alle slag. Så over til det alle er her for, nemlig bilen. Det er en 323i 97 mod. med M52b25 enkel vanos motor, bruktimportert fra Tyskland i 2001. Tilsynelatende rustfri for uten noen småflekker. Skinninteriør, ac klimaautomat, antispinn og ca 250k på telleren. Bilen har tidligere tilhørt en god venn av meg, så jeg kjenner til bilen godt fra før, frem til den ble solgt høsten 2011. (Bilder fra jeg var å tittet på den) (Bilde fra dagen jeg hentet den) Jeg kjøpte bilen som et rep. objekt da girkassa var "havarert". Etter en kjapp test kunne jeg fastslå at det antakelig er utløserlageret som er gåent. Men på turen hjem, ca 3 km ble det klart at dette antakelig også ville komme til og bli et lite prosjekt. Ingen liv fra vifte. Ingen varme fra varmeapparatet og bilen kokte straks jeg lot han stå på tomgang hjemme. -------------------------------------------------------------------------------------------- Så her er det som blir og gjøres med bilen løpet av en mnd tid. Fikse utløserlager: Få liv i vifte: Kjøling av motor: Varme i kupen: Fikse skadet eller kjøpe ny frontfanger: Fikse skade på bakdør og skjerm: Ny list på bakdør: Fjerne en liten rustflekk bak under bagasjerom: Ta EU kontroll: Så en liste over ting som jeg ønsker og gjøre løpet av sommeren. Bygge om til OBD1 innsug (M50): Dobbel eksos hele veien, org eller perf: Nytt eksosdeksel bak: Fjerne "Clutch Delay Valve": Se om det er mulig og lage et bedre luftinntak?: Lettere svinghjul?: M3 speil og bakrutesenker?: Få liv i ac: Lakkrens og polering: Tectylbehandling: Interiørrens og skinnbehandling: Motorromvask: Øyelokk, type?: Lykter?: Montere Xenon: Nye 17" sommerfelger: -------------------------------------------------------------------------------------------- Flere bilder. (Skade på front) (Skade på høyre side) (Rust bak) (Kan ikke kjøre rundt med sånn her eksos, tørr ikke vise meg fram ) (Motoren virker god, men renholdet var ikke helt på topp her heller ) Det var det jeg hadde for nå, bare å gå ut og begynne Har du tips til hva jeg bør gjøre i tillegg og meninger om endinger av utseendet er du hjertelig og komme med forslag. Og har du ting du skal selge som passer til mitt prosjekt må du bare sifra
DaySleeper Skrevet Juni 21, 2013 Forfatter Skrevet Juni 21, 2013 La bare alt inn på nytt under riktig emne. Så første reparasjon: Fikset vifte i kupen. Tok litt tid og finne slutt-trinnet, men den som ikke leter finner neppe. (Fjerning av deksel i stor stil) Men så fant jeg han. Bak luftekanalen inn mot girkassebroen fra førersisden. Målte motstanden først gjennom vifta og fant ut at den er helt grei. (Elektronisk sak som regulere ned viftehastigheten) Da jeg ikke klarte og finne noen erstatning i farten var det bare og hive seg til. (Bare og grave opp innmaten) Det skulle vise seg at komponentene på kretskortet hadde løsnet, antakeligvis pga. varmen over tid. Bare dytte transistoren på plass igjen og testkjør vifte. (Koplet til igjen) Funke som faen (Regulering tilbake) Men skal viften på de her klimaautomaten høres ut som et småfly når du har hastigheten på over halv opp mot maks?
Djwik Skrevet Juni 21, 2013 Skrevet Juni 21, 2013 Er ikke vanlig at vifta høres ut som et småfly mulig du har dårlige lager i vifta
DaySleeper Skrevet Juni 21, 2013 Forfatter Skrevet Juni 21, 2013 Er ikke vanlig at vifta høres ut som et småfly mulig du har dårlige lager i vifta Da er kanskje et viftebytte ikke så dumt samtidig som jeg bytter innsuget løpet av sommeren:) Lyden var lik en billig bordvifte på full guffe. Grusomt. Men på lavere en 50% hastighet var alt helt ok.
DaySleeper Skrevet Juni 21, 2013 Forfatter Skrevet Juni 21, 2013 Lagt om til sommerdekk. For hvorfor ikke De har logget på ett dekkhotell og ventet på at jeg skulle komme. (Så å si nye 16", helt uten skader) (Selvfølgelig skitne de også. Tidligere eier trudde vist ikke på vasking) (Kler bilen helt ok) Greit med nye uskadet felger med på kjøpet. Men jeg er litt mer av den som liker 17" med innpress. BBS kanskje?
bimmerfun Skrevet Juni 21, 2013 Skrevet Juni 21, 2013 Skal følge med her Noen nye felger hadde gjort seg - samt kjøpt deg coilovers
DaySleeper Skrevet Juni 21, 2013 Forfatter Skrevet Juni 21, 2013 Skal følge med her Noen nye felger hadde gjort seg - samt kjøpt deg coilovers Ja burde jo være mulig og få en grei pris for disse og handle seg noen nye:) Understell blir ikke prioritert denne sesongen, for uten litt gradvis overgang til polyforinger og noen ekstra forsterkninger under motoren. Veiene vi har her oppe er ikke så snill med oljepanner og tannstenger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå