meisn Skrevet Juni 21, 2013 Share Skrevet Juni 21, 2013 Er sikket skrevet om dette tidligere, men gidder ikke å bla meg gjennom 3000 innlegg på forumet Noen som har erfaring med trimming av slik bil. Kunne tenkt meg å prøvd, men er skeptisk til hvilke problemer en kan få, f.eks. med partikelfilter, automatkasse( er det samma kasse i min som på trelitern?), osv. Råd og erfaringer mottas med takk Eventuelt andre ting jeg bør passe på med denne bilen. Akkurat kjøpt den Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet Juni 22, 2013 Share Skrevet Juni 22, 2013 Rimelig sikker på at 525d og 530d har forskjellige kasser. Sjekk at veivhusventilasjonsfilter har blitt skiftet! Kjøremønster påvirker partikkelfilteret mest av alt. Anbefaler ESS-tuning etter egne erfaringer, i tillegg er det TRF-Racing på Rena som driver mye med diesel BMW. Selv har jeg tuning fra BSR på min 525d. Har ikke hatt problemer med dette, men har ikke økt effekt i 1. og 2. gir, kun fra 3. gir og opp. Dette er litt kjedelig, men sparer nok automatkassa en del. Min bil hadde gått rett over 120.000 km når jeg programmerte den. Tok oljeservice på motor inkl bytte av veivhusventilasjonsfilter, samt oljeskift på automatkassen på forhånd. Jeg anser det som litt risikabelt å chippe bil som har gått over 100.000 km, så ville legge mest mulig til rette for en sømløs overgang. Nå har bilen gått over 160.000 uten problem, men angrer da som sagt på at jeg valgte BSR.. De fleste vil anbefale deg å styre unna effekt/power-bokser. Har selv hatt en dårlig erfaring med det, så jeg kjøper aldri det igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
meisn Skrevet Juni 29, 2013 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2013 ingen som har erfaring med dette ???? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola. Skrevet Juni 29, 2013 Share Skrevet Juni 29, 2013 Jeg har plukket av bokser ifra mange biler, og trimmet de slik en bør gjøre, via diagnosekontakten. Samlige har vært kjempefornøyde med forandringen... Boksene har en tendens til å sote ned partikkelfilter, ikke gi samme effektøking, samt vet biltilsynet hvor de skal lete etter de... Hvis du er den jeg mistenker du er (frank o?), så kan du nå ta kontakt på FB eller slå på tråden, så kan jeg alltids hjelpe deg å få fart på bilen uten at det koster skjorta Ola G. S.øra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå