Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en 525TDS med manuell gir som er gått 394.000km.

Men den mangler liksom bunndrag, den går dårlig helt til ca 3000rpm å da begynner den å dra. Er nesten som en bensin motor. Noen som har vært borti dette eller vet hva som er galt? Har ikke kjørt noen andre TDS´er men tviler på at det skal være sånn:p

Ryker ikke blått eller svart såvidt jeg har fått med meg:p

• 1 month later...
Skrevet

Har byttet hele registeret ( 2stk registerkjeder, 3 stk tannhjul, 4 stykk sleider og strammer) Da strammeren var gåen og det ene registerkjedet var ektremt slakt. Alle innsugsventilene hadde vært borti stemplene, men tror det har gått bra:) Byttet i samme slengen toppakkning, fant og ut at den var ekstremt dårlig enda jeg ikke hadde noen symptomer på at den var gåen bortsett fra pittelitt forbruk av kjølevann. Har enda ikke fått bilen helt ferdig men satser på at det blir bra da det har gått med ca 6-7000,- i deler + flerfoldige arbeidstimer med mye bannskap:p

Skrevet

Ojojoj jaggu mykje arbeid. Men motoren blir jo som ny då :)

Får krysse fingrane for at det ikkje er so gale på min. Men lyt vell sjekke registere.

Takk for svar :)

Skrevet

Ja forhåpentligvis blir den det :) Ja kan være lurt om den har gått langt:p min er gått 396.000km, å etter det jeg har lest meg fram til er at registerkjedene burde byttes hver 200.000km på disse motorene.

Ingen problem;)

Skrevet

Er ikkje lenge sidan eg tok i bruk bilen, ca ei veke i bruk, og den har vell stått i tre år luftfiltet ser nytt ut. Tenkte og bytte dieselfilter og sjå om det hjelp. Km stand er vell rett over 205000 .

Kan det vere noko spesielt anna?

Skrevet

Ta en diagnose test på bilen din. Hadde samme problemet med min 525tds. Her var det temp.føleren på innsuget som var gåen.

Denne motoren er ingen bunndragsmaskin, men den kom seg betraktelig etter at denne ble skiftet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...