kriss66 Skrevet Juni 25, 2013 Skrevet Juni 25, 2013 Hei! Har en 520D som jeg ønsker å fjerne bakre lydemper. Fjernet eksosanlegget for å rengjøre det i går, testet da å ta på motoren. Lyden var en helt annen klasse, ikke så mye mer lyd.. Men Turboen hørte du ekstra godt! Så hvordan blir det om jeg fjerne den store lydemperen bak? Noen som har testet det? Er jo ikke mye mer lyd som kommer, så vil det være noe problem for EU-godkjenning? Hvordan blir effekten? Den samme? Eller dårligere? Tok forresten en liten videosnut av det i går:
kriss66 Skrevet Juni 26, 2013 Forfatter Skrevet Juni 26, 2013 Hei! Har en 520D som jeg ønsker å fjerne bakre lydemper. Fjernet eksosanlegget for å rengjøre det i går, testet da å ta på motoren. Lyden var en helt annen klasse, ikke så mye mer lyd.. Men Turboen hørte du ekstra godt! Så hvordan blir det om jeg fjerne den store lydemperen bak? Noen som har testet det? Er jo ikke mye mer lyd som kommer, så vil det være noe problem for EU-godkjenning? Hvordan blir effekten? Den samme? Eller dårligere? Tok forresten en liten videosnut av det i går: Ingen som vet? Hva er forresten den mutteren på eksosanlegget til?
BMWE39turbo Skrevet Juni 26, 2013 Skrevet Juni 26, 2013 Eg har nesten fri eksos + tuning, altså kun den midterste potta igjen, lydpotta (den bakerste) og downpipen er katalysatorfrie. Lyden blir helt OK for å vere traktormotor. Men går neppe gjennom en eu-kontroll. Derfor har eg liggende Hele orginaleksosen, bytter over ganske raskt om en har bukk så ser ikkje på det som et problem. Effekten er mykje det samme igrunn, om du kjøper downpipe uten katalysator og fjerner bakpotte / midtpotta, får turboen "puste litt lettere", som igjen er bra for en turbomotor.. turbo skal vel helst ikkje ha motstand.. Så du merker det neppe, men bra for turboen er det. Har egentlig lite peiling på dette, så om eg tok feil nå må noken gjerne rette på meg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå