Tare Jansen Skrevet Juni 25, 2013 Share Skrevet Juni 25, 2013 Byttet ut det gamle Nokia skvipet i dag, knipset noen bilder som jeg tenkte å dele med dere om noen trenger en miniguide Jeg brukte Earthquake Focus 5.25" komponentsett foran og bak, de gle rett inn foran og måtte "tilpasses" bak. Vipp opp dekselet i hatthyllen bakfra. Skru ut de to skruene under dekselet, løsne ledningen og vipp "klipsen" inn mot høytalere. Vips, så faller nokiaboksen ned. Jeg brukte en kniv til å "skjære" rundt skjøten i nokiaboksen for å løsne limet. Skruen i bunn må også ut. Så kan du dele selve boksen, og få ut det gamle elementet. Det gamle elementet var i denne bilen bak 6,5" (tro det eller ei) Også uten delefilter og 1" diskant originalt. Her har jeg knekt og revet ut det gamle elementet, lagt inn det nye og limt fast lokket bak slik at alt sitter tight og fint. Husk å koble på kabel til elementet inni boksen med kabel ut. Boret et hull til diskanten, dratt ledningen på baksiden og limt den fast med dobbeltsidig tape. Også limte jeg rett og slett delefilteret på baksiden av boksen og koblet inn kablene. Jeg brukte originalkablene som lå i bilen helt frem til delefilteret. Da er det bare å sette på plass høyttalerboksen, ledningen på toppen, de to skruene og til slutt dekselet. Så ser det slik ut igjen! Det finnes også en brakett som kan brukes om man ønsker 6x9" bak. Jeg valget å ikke gjøre dette da jeg ikke har noe ekstra forsterker og mener da at lyden blir finest med mindre høyttalere (meg og det). Foran har er jeg ikke ferdig enda da bilen måtte av gårde på eksossveising. Men fjernet dekselet på siden nede ved gulvet, skrudde ut gammel høyttaler og satte i ny med med originalkabler. Skal ta bilder av det når jeg bytter diskant i døra og delefilteret. Noen som vet hvor delefilterene sitter forresten? Fant de ikke i farta Disse bildene viser nytt og gammelt element foran; Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå