bugtex Skrevet Juni 25, 2013 Skrevet Juni 25, 2013 Håper noen kan hjelpe, har lest på utenlandske forum at andre har hatt akkurat samme feil men uten at jeg har funnet noen løsninger.... For et par måneder siden sluttet pdc å virke uten at noen soner var defekte... Samtidig har iDrive rebootet seg selv av og til... For noen dager siden begynte den å reboote hele tiden, den vil ikke starte i det hele tatt, noen ganger starter den om bilen har stått hele natten, men det varer kun til neste stop-start. Samtidig har sidespeilene begynt å kjøre seg selv et hakk utover hver gang bilen blir startet, helt til de peker fremover, bruker jeg knappen går de helt inn, trykker en gang til da går de het motsatt vei, altså peker fremover.... Har fått opp programmert alle moduler hos GS, hjalp ikke, har byttet batteri med samme Amp, men ikke kodet inn dette, det er ikke fukt i brønn bak i bilen..... Håper noen kan hjelpe, så at det var en en engelsk mann med akkurat samme feil med iDrive og speil, så jeg er ikke alene.....om det er noen trøst... Takk til alle som kan bidra!! Hilsen oppgitt! PS! det er en 2005 E61 - 530 dat.
dunlett Skrevet Juni 26, 2013 Skrevet Juni 26, 2013 Hadde samme feil på min e61 530 dat 2005 mod. Da var det en karroseri modul som måtte byttes. Ikke hatt det problemer med pdc og idrive etter det. Har også samme feil ang speil, der har jeg skiftet det ene, men feilen har kommet på det andre også.
vinge87 Skrevet Juni 26, 2013 Skrevet Juni 26, 2013 Speil må byttes Sjekk hjulbrønnen om det er fuktighet der, der ligger det mangen kontrollmoduler deriblandt pdc
bugtex Skrevet Juni 26, 2013 Forfatter Skrevet Juni 26, 2013 Takker for svar, men tror nok helt klart at dette med speilene er SW relatert, begge sider oppfører seg helt likt så det er nok ikke noe galt med motorene, det trodde også mekanikeren på GS..... Men vilken modul det noe galt med er en annes sak..... Og som sagt finnes det ikke noe fukt i hjulbrønnen.....
vegard89 Skrevet Juni 26, 2013 Skrevet Juni 26, 2013 Mest sannsynelig at den microbrytern eller sensoren da i speilet som har tatt kvelden. Var det jeg fikk beskjed om på bmw enste han sa jeg kunne prøve var å holde knappen inne fordi da nullstilte den seg vist.. Men det hjalp svært lite her. Så da må du nok bytte hele speilet desverre.. Fås ikke i enkelt deler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå