-Roger- Skrevet Juni 27, 2013 Skrevet Juni 27, 2013 Byttet gasspjeldbryter i dag og motoren oppfører seg mye bedre enn før, men sliter med høy tomgang.. Bryteren er montert helt til ene siden, akkurat da det kommer et "klikk". Har forstått det slik at det er riktig og at den da er i lukket posisjon. Etter jeg har justert skruen som står på gasspjeldhuset helt i bunn går den fremdeles på 1000-1200 rpm ved drifttemp. Har ikke prøvd å starte den på kald motor enda. Noen som vet hva som er galt?
-Roger- Skrevet Juni 27, 2013 Forfatter Skrevet Juni 27, 2013 Nr 5 på bildet har jeg prøvd 3 forskjellige nå.. Den ene blir faktisk tomgangen høyere
-Roger- Skrevet Juni 27, 2013 Forfatter Skrevet Juni 27, 2013 Hvor mange bar skal det være i bensinsystemet når bilen går? Jeg har vel justerbar bensintrykksregulator så hvis den er stilt høyere enn vanlig kan vel det ha noe å si?
ehrnst Skrevet Juni 27, 2013 Skrevet Juni 27, 2013 Grunntrykket skal være 3bar. På tomgang burde den ligge like mye under som motor trekker vakum. 2,6bar kanskje
-Roger- Skrevet Juni 27, 2013 Forfatter Skrevet Juni 27, 2013 Skal se litt i morgen hvor mye trykk jeg har på tomgang! Skal kjøre til Skien/Porsgrunn med den i morgen også, men regner ikke med det har noe å si at den har litt høy tomgang...
-Roger- Skrevet Juni 28, 2013 Forfatter Skrevet Juni 28, 2013 Grunntrykket skal være 3bar. På tomgang burde den ligge like mye under som motor trekker vakum. 2,6bar kanskje Jeg har ikke peiling på dette her, men med grunntrykket så mener du 3 bar ved et gitt turtall/pådrag? Så på den nå og den gikk jo på 4 bar ved tomgang. Stilte den ned til 3 men jeg turte ikke mer i frykt for tenningsbank eller noe annet galt skulle skje.. Er det trygt å bare strupe mer ned? Tomgangen ligger fremdeles på 1000 rpm men jeg merket jo at dersom jeg skrudde trykket ned mot 2 begynte den å gå lavere Vet dog ikke hva det vil ligge på ved 2,6...
Joachim_M5 Skrevet Juni 28, 2013 Skrevet Juni 28, 2013 Skal ha 3 bar på tomgang uten vakuumslangen tilkoblet regulatoren.
ehrnst Skrevet Juni 28, 2013 Skrevet Juni 28, 2013 Som Joachim sier. Ta av vakumslangen og hold fingeren foran. Sett på tenningen og se hva trykket i railen blir denne skal være på 3bar. Juster om det trengs. Sett på slangen igjen, og start motor. På tomgang skal den ligge på ca 2.5. Dette gjelder slevfølgelig på originale dyser osv.
-Roger- Skrevet Juni 28, 2013 Forfatter Skrevet Juni 28, 2013 Ok.. Eg har vel større dyser fra 735i så da skal vel trykte være noe høyere. Så ikke sikkert det er så gale da. Blir nervøs av dette her jeg... Kjørte det ned til 3 bar mens bilen gikk på tomgang og da gikk den selvfølgelig magert :/ Skrudde opp igjen og håper ikke jeg ødela noe... Nå er jeg på tur til Skien så får se på det når jeg kommer hjem...
Joachim_M5 Skrevet Juni 28, 2013 Skrevet Juni 28, 2013 Klarer ikke ødelegge noe på tomgang... Blir det for magert stopper den bare..
ehrnst Skrevet Juni 28, 2013 Skrevet Juni 28, 2013 dyser fra 735? skulle da tro den trengte lavere trykk enn orginalt da, evnt. det samme, de er vel ikke så veldig mye større enn standard B25. Ergo skulle den gått litt fetere selv med samme åpningstid og trykk...
Aroid Skrevet Juni 28, 2013 Skrevet Juni 28, 2013 Står vell m30 lmm også på denne motoren? Er fjøra etter justert i den?
2002TII Skrevet Juni 28, 2013 Skrevet Juni 28, 2013 Når trykket skal være 3 bar som nevnt så skal trykket alltid være 3 bar uansett turtall eller belastning. Det vil si at har du på tomgang vakum på 0,5 bar så skal trykket vise 3-0,5 bar altså 2,5 bar. Hva er dette med 735 dyser og bensintrykksregulator? Er det en ettermontert turbo, kammer,,,,? Kjører dere med orginal hjerne med andre dyser uten lambda sonde eller mapping? Ble bare litt nysgjerrig.
-Roger- Skrevet Juni 28, 2013 Forfatter Skrevet Juni 28, 2013 Sku ønske jeg hadde mer peiling. Kjøpte bilen slik, men det er en 2,7 liter med 735 dyser og lmm såvidt jeg har forstått det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå