Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.Har problemer med Ac anlegget på 1 serien til en kompis.

Har vakumert og sjekket at det er tett, fylt på gass. Men vil fortsatt ikke blåse kaldt.

Har sjekket etter feilkoder men ingenting har dukket opp.

Noen som har vært borti dette? om det er noe feil med trykkbryteren, ville det kommet feilmld da?

Og hvordan kan jeg sjekke om det er bryter eller ac kompressor som evt er defekt?

Takker for svar.

Mvh Espen

Skrevet

Vist du ser på kompressor så ser du kun hjulet går rundt når den er av, slår på ser du ytre delen på hjulet går også rundt. Hvor mye gass er av tappet og fylt på? Fungerer ute temp føleren? Automatisk klima eller manuel?

Skrevet

Oki. Det har jeg ikke sjekka. Skal se på det :) ute temp fungerer. Men er ikke helt nøyaktig virker det som. Har vært motor bytte på den. Men tror det ble tappet av rundt 100g og fylte på 590g igjen. Det var hull i ac røret ved den trykk sensoren. Men det er lodda eller hva dem gjorde. Og det er tett nå. Det er 2 sonet automatisk :)

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei. Ang det ytre hjulet som du sier ikke skal gå rundt når av er av. Skjønte ikke det helt jet. Ytre hjulet der sitter jo reima? Og det går jo hele tiden? Eller er det noe annet du mener? Syns det ser ut som alt går rundt uansett nedi der jeg.

Skrevet

På ac kompressor er det en clutch som slår inn når ac er aktivert. Reim hjulet går rundt heile tiden og når du aktiverer ac så slår ac clutch inn. Det er lett å se om den er aktivert eller ikke.

Skrevet

Oki.. Sjekka på den aktuelle bilen nå, og nå blåste den kaldt. Kompressor starta helt tydelig. Men han som har kjøpt den av meg sa at det ikke blåste kaldt hele tiden. Hva kan det være? Noe filter som gjør det?

Skrevet
Oki.. Sjekka på den aktuelle bilen nå, og nå blåste den kaldt. Kompressor starta helt tydelig. Men han som har kjøpt den av meg sa at det ikke blåste kaldt hele tiden. Hva kan det være? Noe filter som gjør det?

Vist den stopper å blåser kalt etter etter en stund da kan det var is propp. Da må man vacumere systemet 45min for å få bort kondens i systemet.

Skrevet

Systemet er nylig fylt på og vakumert. Når dette var gjort blåste det ikke kaldt i det hele tatt. Men har begyntå vblåse mer og mer kaldt etterhvert. Men han sier her at hver 4-5 gang han kjørerså bblåser det varmt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...