Gå til innhold

E36 alt for lite klaring felg / fjær.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en E36 som jeg gjerne skulle fått skrevet coiloversene inn i vognkortet. Jeg har Vmaxx Sport coilovers fra p&r. Jeg har TUV og alt dette, men har et problem med at alle 3-serie felgene går inn i fjærene. Går selvfølgelig fint med 5-serie felger pga innpress, men det blir vel ikke akkurat godkjent hos bt.

Det er foran som det er problemer, nå har jeg på ET35 med 5 mm spacer som gjør ET til 30. Men såvidt jeg vet blir ikke ET30 godkjent på 3-serie.

Noen som har noen tips her? Regner med at det er flust med folk som godkjenner coilovers på bilene sine?

Skrevet

Dersom org. felgene ikke passer på bilen sammen med coiloverne, synes jeg det er merkelig at de er TüV-godkjent.

Skrevet

Org er et42, så max et34.5 på e36 egentlig. Spørs litt fra sted til sted hva de sier, men et30 burde jo gå greit..

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 2

Skrevet

Hva salgs felger har ET 30 da? Må jo være kjedelig dim også pga godkjenning.

Vet ihvertfall at spacer er fyfy i Norge. :roll:

Skrevet

Min e36 er godkjent i vognkortet med coilovers. Den har også tuvgodkjente spacere foran.

De er ikke skrevet inn i vognkortet, men er jo ikke sikkert de merker at det ligger en spacer på hjulet.

Spørsmålet er om du har fått mangellapp på coilovers samt feil innpress på felger? Da vil de spesifikt sjekke hva innpress felger er osv.

E.h.d, ja er rart at de er tuv godkjente, men dette gjelder absolutt alle coilovers til e36

Skrevet

Fått mangellapp for feil høyde foran iforhold til vognkort. Bilen er godkjent senka( fjærer ).

Fikk mangellapp på feil dekk bak, så de kommer nok til å sjekke hjul ihvertfall, men spørs om de legger merke til en 5mm spacer..

Skrevet

Ok !

Søkte litt rundt på forumet og fant mange tråder på dette.

Problemet er at fjæra tar inn i felgen ved ET35 (7,5 bredde med 205/40/17 dekk).

Jeg har derfor 5mm spacer foran, som gjør at jeg går akkurat klar av fjæra.

Nå har E36 original innpress på ET42, så da har jeg endret dette med 12mm. Det er kun lov til å endre med 7mm.

Problemet er at jeg ikke vet hva de kommer til å undersøke på kontrollen. Jeg kan justere coiloversene så høyt at laveste justeringring / bunndel av fjær kommer over dekket, men da begynner nok kontrolløren å lure, for bilen er allerede godkjent med 33cm foran og 32 bak. Hvis jeg kommer med 40cm foran aner de ugler i mosen.

Så...

To alternativer:

1: Juster til ca høyde som allerede er innskrevet i vognkort, bruke ET35 felgene med 5mm spacer og bare prøve å se hva som skjer på BT.

2: Skru bilen original med BMW dempere / fjærer og ET42 felger med 185/55/15 dekk.

Det letteste er vel alt 2, men jeg har ikke det originale settet lengre..

Alternativ 1 kan gå rett i dass hvis de finner ut av innpress tullet + at jeg må skaffe 205/40/17 dekk bak til ET35 felgene, da det står på 215/40/17 der.

Tips?

#-o

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...