Gå til innhold

1991 E30 325i (Last Edition) selges


anders87
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

har da kommet til det punktet, at bilen min legges ut for salg, noe som sitter langt inne.

DSC_2599_zpsce88b091.jpg

Dette er da en 1991 modell Last Edition E30, lakkert i den noe sjeldne og kledelige fargen Lagunen grün, vinteren 2004.

Litt info om bilen:

Kmstand 206.500

Alpina frontleppe

Touring sideskjørt

Hella sorte DE lykter

Sorte blinklys og spredere

Chrome nyrer

Lister på bilen er lakkert sort blanke

Røde baklamper

Monovisker

Skiltplate lakkert i bilens farge følger med

E36 M3 speil i bilens farge kan følge med om ønskelig

Sebring grenrør og Eisenmann bakpotte (herlig 6'er lyd)

Wiechers polert helbur og tårnavstiver fram og bak (dyrt)

Utstyr verdt og nevne:

E30 M3 understell, 5x120 (dyrt)

Sperrediff fra 325iX

Sentrallås

M3 instrument

Shortshift

Elektriske speil og vinduer

Vipperuter (sjeldent)

Takluke

Lys på sladrespeil

Dimmerelè til interiørbelysning som nyere biler har følger med

Stor kjørecomputer

Belyst girkule med skinnmansjett

M3 SportEvo 3 ratt og håndbrekk i sort alcantara (nytt i 2011)

Pent sport skinninteriør, men kunne trengt en oppfriskning.

Rullgardin bak

Alpina pedaler, ikke fothviler (har komplett AC Schnitzer også)

En veldig pen og ryddig bil, som har blitt godt tatt vare på. Den hadde gått 191.000km da jeg kjøpte den høsten 2010, så lite brukt i mitt eie. Ble importert fra Tyskland i 2007, og bilen har ikke blitt vinterkjørt etter bygging, noe den bærer preg av. Garasje lagret av meg og forrige eier som importerte den, jeg er altså eier nr2 på denne i Norge. Er noe småtteri lakkmessig, men holder seg meget bra til og være 8 år gammel.

Jeg tør og påstå at dette er en godt kjent bil innen og utenlands, og er da en 320 godkjent ombygd til 325, derfor batteriet sitter foran. Har "skjult" det med et robust og slitesterkt batterideksel i filt fra Golf Mk6. Motor er i veldig bra stand, og har gått ca 160-170.000km.

Ellers cleanet motorrom med fjerning av spylervæske tank, ekspansjonstank og bygd om til radiator fra E36.

Bagasjen er pent bygget og kledd i skinn, med en 12" Alpine sub innfelt i hjulbrønnen og forsterker skjult bak panelet. Avtakbare lokk på begge sider og bakveggen mot lampene kan vippes ned.

Den er senket med korte Koni dempere foran og 75mm FK senkefjører og senkeskåler, og Koni dempere med KW fjører bak. Den er godkjent med justerbart, men dog fra da den hadde 4x100.

Slitedeler byttet i mitt eie:

Fordeler

Rotor

Tennkabelsett

Lambdasonde

Plugger

Luftfilter

Vannpumpe

Viskosekobling

Selelås

Registerreim/reimhjul

Castrol SAF-XJ diffolje

Fjærbein h. fram

Nye tårnlager fram

Regreim/hjul, vannpumpe, viskosekobling, lambda, diffolje, tennkabler, fordeler/rotor byttet 26.05.2011

Ellers har den fått ny olje/filter hver vår etter vinterlagring, Castrol 15-40w.

Også tilslutt, pris og felger. Jeg har en del av dem, som gjør at prisen vil variere veldig.

Så jeg vil da starte med en sum på 145.000,- + omregistrering levert på E34 M5 felger kalt M System, 8 og 9x17 med 195.40 og 205.40 Dunlop dekk med bra mønster. Disse er komplett med Throwing Star og Turbin deksler, sjeldent, om enn aldri, dem kommer komplett!

Følger med 15" stålfelger med E36 kapsler med vinterdekk, for lagring eventuelle korte flytt under vinteren.

Ellers kan disse følge med, mot ett pristillegg:

8.5 og 9.5x17" nyresaurerte Alpina BiTurbos med dekk

DSC_2016.jpg

8.5 og 9.5x16" nyrestaurerte, helpolerte RH oldschool dassrull felger

DSC_2460_zps110edc64.jpg

8.5 og 10x17" Helpolerte OZ Futura med dekk

8.5 og 10x17" Gullbelagte(!) OZ Futura med dekk

DSC_2434_zpse53d67f0.jpg

8.5 og 10x17" OZ Hartge Design C med dekk

392403_10151844492055355_369286750_n.jpg

Ta kontakt her på PM, eller ring/send sms på 48239019.

Med vennlig hilsen,

Anders Øieren.

Bilder:

Hartge Design C

DSC_2834.jpg

311525_370837662983462_2062579048_n.jpg

8809_487071004648785_470140712_n.jpg

_DSC4236.jpg

532886_357275777651851_1521078158_n.jpg

MSystem uten deksler

DSC_2238_zps911fd248.jpg

M System Turbin deksler

p50582392.jpg

305633_324245637646760_100001839804127_777297_2051422753_n.jpg

DSC_2192_zpscd575e35.jpg

DSC_2231_zpsbcc81877.jpg

DSC_2226_zps967241a2.jpg

MSystem Throwing Star deksler, opprinelig sølv, kun plastidippet hvite på bilder

p5058299.jpg

558547_10150722833217623_621977622_9664119_1811215081_n.jpg

DSC_1812.jpg

DSC_1810.jpg

DSC_1808.jpg

DSC_1782.jpg

DSC_1776.jpg

DSC_1767.jpg

Interior.jpg

FuckingClassy.jpg

Alphards4.jpg

Har montert orginal luftfilter boks, og skjult batteri med filtdeksel fra Golf Mk6 som ikke vises her

DSC_1748.jpg

Her synes batteridekselet.

254393_10150640892745398_5322002_n.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett sett RH til, med polert kant kant og senter samt tønne lakkert i Toyotas Sunset Brown Mica metallic.

Ellers dem som er nevnt i annonsen, men ingen blir solgt før ny eier har bestemt hvilke han vil skal følge med :)

Henrik, ja er likt design på senteret (mesh), men der stopper likhetene også ;)

Dem hvite heter SpeedStarRacing Formula Mesh, supersjeldne i 5x120, egentlig 2delte, men fått dreid av senterne og brukt opp igjen de orginale OEM tønnene med custom bestilte ytterringer fra utlandet. Finnes kun ett sett i hele verden med mine specs, ellers 3 andre som har gjort det samme som jeg vet av.

Hvis M3en din blir solgt ja er du mer enn velkommen til og handle denne, får ett godt nytt hjem da bilen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...