Gå til innhold

Bröhan Exclusive Edition e30 turbo!

martinwenberg
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Lager en ny tråd siden forrige var veldig rotete osv. Dette er en BMW e30 320i Touring med Turbo. Min "edition" kalles Bröhan Exclusive Edition. Søknad om godkjenning av turbo i bilen er sendt til biltilsynet å positivt svar er kommet tilbake :)

Jeg har tenkt å få denne godkjent med 171hk som tilsvarer e30 325i touring. Bilen er nylakkert, motor har montert neddreide stempler, og overhalt ellers.

Ønsket effekt etter godkjenning er rundt 250-300hk.

Noen bilder :)

97vezb.jpg

rwt3pi.jpg

Flere bilder kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk meg noen felger for en stund siden. Dem heter ASA JS5. Klarlakken hadde flasset av på alle felgene. Så pusset, sparklet, la fyller å lakkerte dem svart. Har nå fått dekk på disse å montert på bilen. Resultatet ble helt greit. Gadd ikke å bruke masse tid på noen felger jeg skulle bruke i kort stund :)

Neste prioritet er å få fikset frieksos. Pakningene er laget av klingeritt og klingesil, så dem holdte ikke varmen. Skal bestille nye originale pakninger og carbon emblem. Tror det blir tøffere :)

Bilen er egentlig klar for godkjenning hos biltilsynet, men skal bremse bilen først for å dokumentere effekt for 171hk. Etterkontroll blir gjort på jobben :) Bilen er skyhøy nå, men skal kjøpe enten senkefjærer eller coilovers i sommer. Får se hva det blir :)

Satser på å få bilen hjem iløpet av uken eller helgen. Så får jeg montert resten av lister osv :) Hvis noen har skjema for ledningene til takluken så hadde det vært veldig bra! Har ikke strøm dit å må få fikset det.

21d1isl.jpg

2i1378w.jpg

00ky0jgvjx795keipcm0.jpg

xbjif36372tjourwqmci.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott farge, men svarte felger?? Damn, når skal motepolitiet fortelle om at det er dårlig effekt i svarte felger?

De felgene i sølv ville ha fått mye bedre fremtoning enn som svarte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott farge, men svarte felger?? Damn, når skal motepolitiet fortelle om at det er dårlig effekt i svarte felger?

De felgene i sølv ville ha fått mye bedre fremtoning enn som svarte...

Hadde lyst på svarte felger til denne bilen ja, men er veldig usikker. Hadde egentlig tenkt å lakkere dem sølv med chrome kant. Men det ble en del vanskeligere med tanke på maskering rundt kanten osv. Får se om det ser bedre ut i dagslys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det skjedd litt igjen :) Har handlet meg en Ekstern wastegate, ytre endeledd høyre side, samt pakninger til manifolden. Har laget ny downpipe, kappet av flensen til turboen og skal sveise på ny. Har bestillt t25/t28 flens med pakning så det skal sveises på :)

I begynnelsen av neste måned blir det henting av nye bøttestoler, bestille time til benking og litt prating med biltilsynet :) Må også bestille tårnstag for å ha bake. Har laget nye fester til eksosen og. Må få handlet meg noen bend for å få plass til wastegaten og.

Jeg blir å få laget helt nytt ledningsnett til motoren for å få på Megasquirten. Det nettet jeg har nå er utrolig dårlig! Pluss at det ligger å slenger over alt. Gleder meg til å få gjort dette :)

Justerbar wastegate:

p7a5jo3ifxah69f0djwi.jpg

Kappet av flensen:

29ku5fpxvae7sfqvnrk5.jpg

Nye pakninger:

rq3mkey4qnvf3tb8uei0.jpg

Slik står den å samler støv :)

oitfb0h1p5n5x4n6bain.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Fikk bilen ned på jobben idag for å få den på løftebukk osv. Utrolig greit å få tilgang til dette på kveldene :) Eksos å fester er ferdig. Eneste jeg mangler nå er mutter til lambdasonde og røret fra wastegate til downpipe :P Fikset en god del på jobb idag å måtte jo prøves litt på plassen ;) Den begynner å lade tidlig å den går myye bedre nå enn før! Hadde masse tenningsfeil som jeg har fått fikset opp i.

Imorgen blir det sliping med 2000 papir og polering. Så får jeg vekk støvet å en blank bil :D Svarte felger ble egentlig veldig bra til fargen. Ser bra ut i dagslys, å tror jeg kommer til å holde det slik ;)

mrbm6ywr5x5al5aulk2k.jpg

1un2a7x9wayfi99ccykb.jpg

cxj29wosq8tgv2cojf7o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Er nå blitt endring i planene! Skal få godkjent motorbytte til m20b25 og ha ettermontert kompressor. Så får jeg tak i original eksos å slipper olje inn-ut fra turbo osv :) Hvis noen veit om en norsk nettside jeg kan få tak i en brukbar kompressor, eller noen som har, så si ifra ;) Trenger som sakt også en m20b25 motor, helst i nordland området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...