Gå til innhold

SOLGT E36 328i (95-mod) Sedan rep-objekt selges billig

Share

Anbefalte innlegg

Selger min e36 328i (95-mod, IKKE ombygd, 264 000 km) sedan som et reparasjonsobjekt. Motormessig har bilen vært i meget god stand så lenge jeg har hatt den (ca. 3 år), og motoren er også modifisert noe for å yte flere hk. I følge en tidligere eier er følgende gjort med bilen:

- Kvasskam

- Porta spjeld

- Høvlet topp

- Større eksosrør bak

- Åpent luftfilter (avskjermet fra motorvarme)

- Grenrør (nå bekreftet)

Etter hva jeg har hørt, er dette relativt dyre motormodifikasjoner (spesielt grenrør og kvasskam), og er noe som gjør at bilen skiller seg ut fra de helt originale. Akkurat hva bilen yter i hk har jeg ikke målt, men den går en del bedre enn en original 328i. Har selv kjørt den fra 0-100 på 6,7 s med totalt 2 personer i bilen. Toppen ble overhalt fullstendig i 2004 (+ diverse deler i motoren). Bilen er også GODKJENT senket 40 mm (står i vognkort). Har også en god del verkstedhistorikk på bilen samlet i en perm.

Bilen er i daglig drift, og er fullt ut kjørbar.

Årsaken til at den selges billig, er noen nødvendige reparasjoner som med fordel bør gjøres av noen med mer kunnskap og muligheter enn det jeg har. Kjente feil ved bilen, som må tas før eventuell EU-kontroll i Oktober 2013 (det foreligger IKKE mangellapp på bilen per dags dato):

- Rust i kanaler (begge må byttes)

- Sprekker i frontrute, må byttes

- Clutch slurer veldig, og lager ulyd (utløserlageret, eller mulig skade på svinghjul?)

- Airbag-lampe lyser

- Diverse foringer bak

- Slitte dekk (med unntak av sommerdekk foran, nye i fjor)

- Lydhornet fungerer ikke (sikring?)

- Noe slakke i ratt/stang (må strammes?)

Jeg har dessverre ganske lite peiling på det mekaniske rundt biler, men skriver ned det jeg vet om av feil ved bilen.

Ellers er bilen angrepet av rust i bakre hjulbuer (venstre er verst) og litt på venstre foran. Ellers litt flekkvis rust på dører, bakluke og er par steder til.

Det bør også nevnes at bilen for ca. 3 år siden fikk en helt ny front grunnet en kollisjon. Byttet da det meste av karosseri fra frontruta og frem, med unntak av den ene framskjermen. Bilen var da rammeskjev, men alle reparasjoner/arbeid på jigg/lakkering ble gjort på verksted/karosseriverksted til en sum av 46 000 kr (!!!). Det ble brukt nye deler bestilt fra GS Bil i Trondheim (BMW). Bilen ble EU-godkjent sist i oktober 2011, ETTER denne reparasjonen.

Denne bilen selges altså som et rep-objekt, eller som en fin kandidat for et karosseribytte pga. av den sterke motoren. KM.stand på bilen er ca. 264 000 km, men går som en klokke uten ulyder eller tikking.

Bilen har også Angel Eyes, men det følger med nesten helt nye originale frontlykter, samt MP3-spiller med AUX utgang.

Pris: 19 000,- INKL. ÅRSAVGIFT.

Send meg pm om du har noen spørsmål, eller ring/sms på 99737363 (Mats). Bilen står i Trondheim.

BILDER:

eucyheftgmrk1b3s5l2o.jpg

up9k760qjd2x19r03ve5.jpg

9t6uclu8msq101yja2x6.jpg

bnr3vjbugo4l1iil16dj.jpg

lujiisr1jm0xmnczamw7.jpg

ijf44y6osnq0r433bgmu.jpg

uaiyc4ehmtbj962fxm3b.jpg

gehphfta1s7jutzh0bnv.jpg

0pn8w5sx6qgbmn10du8a.jpg

s0umv67pmslb3f4yg9pa.jpg

w9ejq6ug5dhi0q57t05t.jpg

r2s2lijxptbbf4sqyuyt.jpg

6n06z3vhkdzofybu687z.jpg

3n0run3nfiefxn4cakhz.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fin kjøretur det :)

Fått tatt noen flere bilder av rusten nå. Merk at på bildet av kanalen på høyre side, så stikker den en liten plate ned. Dette er IKKE selve kanalen, kun en plate som ble sveiset på for å forsøke å stive av. Utenom det som vises på disse bildene, er det som sagt litt rust på dørene (flekkvis) og litt nederst på bakluka.

Merk også at jeg for en tid tilbake siden sprayet på rustskydd (svart), så rusten ser nok litt snillere ut på bildene enn den er under rustskydden (kliss).

Rustbilder:

lmb1iuglpljlzzqo5dxw.jpg

ywx45joppoj7bk3tpiyk.jpg

jrm9z7iv9y89vmnw5i30.jpg

h6yv5i6hhbiaph84i3ix.jpg

jsmtga892py7zj7qvp3y.jpg

xv27tbwy9hqejklyqnmu.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig ikke flere som er interessert i en 328i med så kvass motor, til denne prisen?? Må jo være en drømmebil å kjøpe for en som har muligheter og kunnskaper til å foreta reparasjonene selv/karosseribytte? 3 seriøst interesserte pr nå, og jeg antar at bilen går i løpet av uka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ stuffy92 : kommer en og ser på den til søndagen, og jeg antar bilen blir solgt. Men synes 15 000 er noe lavt for en 328i hvor motoren, av en tidligere eier, antagelig er påkostet 10-15 000 kr (kvasskam, grenrør, spjeld, høvling av topp + noe eksos). Og denne er et alt jeg kan bedømme i meget god stand. Følger i tillegg med MP3 spiller som kosta 1700 kr + både angeleyes og så godt som nye originale lykter. Men vi kan jo prates videre dersom denne ikke blir solgt på søndag. Ligger jo faktisk ute 316-320i'er i tvilsomme tilstander ute til 15 000,- da, og de har ikke akkurat samme motoren :)

@rolf m3: Har kvitteringer på overhalingen, men ikke på oppgraderingene, da dette skal ha blitt gjort av en annen eier. Grenrørene og eksosen kan man jo se med det blotte øye, men du merker også at bilen både ytelsesmessig og pga motor/eksoslyd har fått disse oppgraderingene. Har verkstedhistorikk på bilen, men antar at oppgraderingene er gjort utenom verksted. Måten jeg fant ut at dette var gjort med den, etter en viss mistanke, var at jeg søkte opp REGNR på bilen (SR69050), og fikk treff i en tråd her på bimmers.no fra da bilen ble solgt tidligere. Ser du det 3.innlegget på denne siden, står det nevnt ting som er gjort med bilen: viewtopic.php?f=12&t=20442&start=15 . Når det gjelder grenrørene, fikk jeg en mekaniker til å se på dette. Har også sittet på i en original 328i, og min kjennes en god del kvassere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...