Gå til innhold

Hjelp med montering og råd bilstereo oppgradering E60

Anbefalte innlegg

Hei,

Er det noen som vet om noen som kan montere nye høyttalere, forsterker og sub i en BMW 525da 2005 mod Sedan i Oslo,eller Akershus. Har snakket med Oslo Bilstereo men de skulle ha 4-5000 for montering. Hørtes ut litt for mye for meg.

Har sett på : http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=12781&katid=1303&id=

Pakken inneholder:

1 x Høyttalersett Focal KRS-100 (par)

2 x Subwoofer Ground Zero GZMW200NEO

2 x Adapterringer for BMW GZBR200BMW

1 x Forsterker JBL GTO-3EZ

1 x Forsterker remote GTO-RBC

1 x Innstallasjons-CD for forsterker

1 x Støydemping Dynamat Doorkit (for 2 dører)

1 x Rulle for pålegging av Dynamat

16m Høyttalerledning (2,5mm2)

2m Strømledning (10 mm2)

2m Jordledning (10mm2)

2 x Ringkabelsko for 10mm2

1 x Sikringsholder AGU

1 x AGU sikring 40A

Evt noen erfaring med sound +1 bavarira pakke?

Er dette en bra pakke, ønsker ikke noe veldig "dunke" lyd, bare ren lyd med litt trøkk er bra?

Takk på forhånd for all hjelp og råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hei det sette du har valgt er veldig bra :D

har det selv eneste jeg har en større forsterker . så det er absolutt annbefalt :D

montering kan du sjekke opp på strømmen bilradio de gutta er flinke karer :P

E93

tråden ligger under bmw prosjekter

tråden hetter rmb E93

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Robin1379

Har snakket med noen som hadde det som anbefalte focal isteden:) Focal har jeg i ettertid hørt på, syntes det låter kjempe fint :), men takker for tipset.

@rmb.bmw

Takk for tilbakemeldingen :). Snakket en del med gutter på bilradiospes.no. De hadde vist montert en del slike høytaler med forsterkere i bmw e60 og mente det hørtes kjempe flott ut :)

Bestilte dette idag før jeg så din post om større forsterker:

GZMW200NEO GROUND ZERO 8" Subw./Midbass X2

100KRS FOCAL 4" Component høyt.par

130KR FOCAL Høyttalerpar

GTO5EZ JBL Forsterker 5-Kanals

GTORBC JBL Remote basskontroll GTO/EZ

GTO501EZ JBL Forsterker Mono

DB1212 POLK AUDIO 12" SUB I KASSE

I følge dem så skulle forsterkerne være sterke nok, evt så kan jeg vel bytte dem hvis det ikke skulle være tilfelle.

Skal poste litt mer info her når jeg er igang med å få dette montert :)

PS for montering så får jeg Biltekno.no til å montere. De har mange års erfaring og er utrolig kundevennlige å ha med å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Siden tråden handler om tips E60 bilstereo så er dette også noe jeg vurderer å gjøre noe med i min bil. Ikke i det hele tatt fornøyd med lyden og det synd at de ikke har installert et bedre standardanlegg (S676A) i disse bilene. Jeg har forstått at forsterker i bagasjerommet støtter kun sub under seter og at de øvrige 4 høytalere serves fra hovedenhet (I mitt tilfelle CIC som jeg har oppgradert til). Tenkte å starte smått og har tilgang på en billig Blaupunkt THA275 PnP og lurte på om det vil ha noen effekt å bruke den på subbene uten å bytte ut høytalere.

Noen som har ide om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tod, 676 er ikke standard-anlegget til e60, dette er en oppgradert lydpakke. Om du har 676 HiFi så har du en ekstern forsterker som driver alle høyttalerne. Hovedenheten driver ingen høyttalere i 676 pakka, men den driver alle høyttalerne i basis-anlegget.

Å bytte ut originalforsterkeren med en kraftigere forsterker vil absolutt ha noe for seg! Kjenner ikke til Blaupunkt-forsterkeren så kan ikke si noe om den spesifikt, men dersom den leverer mer effekt enn den originale forterkeren så er det vel bare å bytte ut og høre hvordan det blir :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei OveN

Dette var jo veldig gode nyheter og forenkler oppgradering betydelig:D Trodde det kun var L7 som hadde alt drevet fra egen forsterker, men veldig glad jeg tok feil her. Tusen takk for svært nyttig info :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...